Підтримка організаційними психологами змін у вищій школі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pКлючові слова:
персонал, вища школа, зміни, організаційні психологи.Анотація
У статті на основі проведеного емпіричного дослідження аналізується
діяльність організаційних психологів у забезпеченні процесів змін у вищій
школі. Розглядаються форми психологічної допомоги персоналу вищої
школи організаційними психологами у процесі введення змін. Встанов&
люється, на яких етапах впровадження новацій виникає потреба у наданні
висококваліфікованої допомоги.
Посилання
Бриджес У. Управление компанией в период структурных
изменений / Уильям Бриджес; [пер. с англ. С.В. Ляховка]. – 2&е изд., перераб. и доп. – М.: Вильямс, 2007. – 208 с.: ил.
Вознюк А.В. Особливості психологічних компетенцій працівників освітніх організацій в умовах введення змін // Актуальні
проблеми психології. – Т.1: Організаційна психологія. Еконо&
мічна психологія. Соціальна психологія. – Ч.20 / За ред.
С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – К.: Науковий світ,
– С. 3&6.
Гудстейн Л. Проведение успешных организационных измене&
ний / Л. Гудстейн, У. Берк // Управление изменением: хрестома&
тия / Под ред. З.Ш. Атаяна; пер. с англ. МИМ ЛИНК. – 3&е
изд., стер. – Жуковский: Издательство МИМ ЛИНК, 2001. –
С. 158&166. – (BZR751 “Управление развитием и изменением”).
Карамушка Л.М. Особливості сприйняття працівниками
освітніх організацій психологічних умов підвищення ефектив&
ності управління змінами в освітніх організаціях / Л.М.
Карамушка // Наукові праці Кам’янець&Подільського держав&
ного університету. Серія: психологічні науки. – Вип. 1. – Кам’я&
нець&Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2007. – С.58&68.
Карамушка Л.М. Психологічне забезпечення управління
змінами в організації: огляд зарубіжних джерел / Л.М. Ка&
рамушка // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна
психологія. Організаційна психологія. Економічна психологія:
Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка
АПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки. –
К.: Міленіум, 2006. – Ч.18. – С. 3&10.
Карамушка Л.М. Психологічні особливості введення змін в
освітніх організаціях / Л.М. Карамушка // Актуальні проблеми
психології. – Том І.: Організаційна психологія. Економічна
психологія. Соціальна психологія: Збірник наукових праць
Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред.
С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки. – К.: Міленіум, 2005. –
Ч.16. – С. 43&49.
Карамушка Л.М. Психологія освітнього менеджменту: на&
вчальний посібник / Людмила Миколаївна Карамушка. – К.:
Либідь, 2004. – 424 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління: навчальний посіб&
ник / Людмила Миколаївна Карамушка. – К.: Міленіум, 2003. –
с.
Карамушка Л.М. Теоретико&методологічні основи підготовки
організаційних психологів до надання психологічної допомоги
управлінському персоналу організацій / Л.М. Карамушка //
Актуальні проблеми психології. – Том І.: Соціальна психологія.
Організаційна психологія. Економічна психологія: Збірник
наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / За ред. С.Д.Максименка, Л.МКарамушки. – К.:
Міленіум, 2004. – Вип. 13. – С. 103&116.
Ньюстром Дж. Организационное поведение. Поведение человека
на рабочем месте / Дж. Ньюстром, К. Дэвис; пер. с англ.
Е. Бугаева, В. Вольского; под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб.:
Питер, 2000. – 448 с.
Огнев А.С. Организационное консультирование в стиле коу&
чинг / Александр Сергеевич Огнев. – СПб.: Речь, 2003. – 192 с.
Огнев А.С. Рабочая книга организационного психолога: учебное
пособие / А.С. Огнев, Ю.Н. Гончаров. – Воронеж: Издательство
Фонда “Центр духовного возрождения Черноземного края”,
– 299 с.
Стюарт Дж. Тренинг организационных изменений / Джим
Стюарт; [пер. с англ. А. Смирнов]. – СПб.: Питер, 2001. – 256
с: ил. – (Серия “Эффективный тренинг”).
Технології роботи організаційних психологів: навчальний
посібник для студентів вищих навчальних закладів та слухачів
інститутів післядипломної освіти / [Л.М. Карамушка, Т.В. Зай&
чикова, О.В. Винославська та ін.]; за наук. ред. Л.М. Ка&
рамушки. – К.: Фірма “ІНКОС”, 2005. – 366 с.
Технологія психологічної підготовки персоналу організацій до
роботи в умовах соціально&економічних змін (на матеріалі
освітніх організацій): навчальний посібник / За наук. ред. Л.М.
Карамушки. – К.: Науковий світ, 2008. – 230 с.
Толков О.С. Дослідження впливу інноваційних змін на діяль&
ність працівників вищих навчальних закладів / О.С. Толков //
Актуальні проблеми психології. – Т.1: Організаційна пси&
хологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. Ч.20 /
За ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – К.: Науковий світ,
– С. 19&22.
Толков О.С. Психологічні особливості самоменеджменту
персоналу вищих навчальних закладів в умовах інноваційних
змін / О.С. Толков // Вісник Кам’янець&Подільського на&
ціонального університету імені Івана Огієнка. Психологічні
науки. – Кам’янець&Подільський: Кам’янець&Подільський
національний університет імені Івана Огієнка, 2008. – Вип. 1. –
С. 188&192.
Толков О.С. Формування професійної самоосвіти працівників
вищих навчальних закладів в умовах інноваційних змін / О.С.
Толков // Проблеми сучасної психології: Збірник наукових
праць Кам’янець&Подільського національного університету
імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / За ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 1. –
Кам’янець&Подільський: Аксіома. – 2008. – С. 301&308.
Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ /
Майкл Фуллан; пер. з англ. Г. Шиян, Р. Шиян. – Л.: Літопис,
– 269 с.
Шейнис М.Ю. Рабочая книга психолога организации /
М.Ю.Шейнис. – Самара: Бахрах&М, 2001. – 224 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.