Підтримка організаційними психологами змін у вищій школі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pKeywords:
персонал, вища школа, зміни, організаційні психологи.Abstract
У статті на основі проведеного емпіричного дослідження аналізується
діяльність організаційних психологів у забезпеченні процесів змін у вищій
школі. Розглядаються форми психологічної допомоги персоналу вищої
школи організаційними психологами у процесі введення змін. Встанов&
люється, на яких етапах впровадження новацій виникає потреба у наданні
висококваліфікованої допомоги.
References
Бриджес У. Управление компанией в период структурных
изменений / Уильям Бриджес; [пер. с англ. С.В. Ляховка]. – 2&е изд., перераб. и доп. – М.: Вильямс, 2007. – 208 с.: ил.
Вознюк А.В. Особливості психологічних компетенцій працівників освітніх організацій в умовах введення змін // Актуальні
проблеми психології. – Т.1: Організаційна психологія. Еконо&
мічна психологія. Соціальна психологія. – Ч.20 / За ред.
С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – К.: Науковий світ,
– С. 3&6.
Гудстейн Л. Проведение успешных организационных измене&
ний / Л. Гудстейн, У. Берк // Управление изменением: хрестома&
тия / Под ред. З.Ш. Атаяна; пер. с англ. МИМ ЛИНК. – 3&е
изд., стер. – Жуковский: Издательство МИМ ЛИНК, 2001. –
С. 158&166. – (BZR751 “Управление развитием и изменением”).
Карамушка Л.М. Особливості сприйняття працівниками
освітніх організацій психологічних умов підвищення ефектив&
ності управління змінами в освітніх організаціях / Л.М.
Карамушка // Наукові праці Кам’янець&Подільського держав&
ного університету. Серія: психологічні науки. – Вип. 1. – Кам’я&
нець&Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2007. – С.58&68.
Карамушка Л.М. Психологічне забезпечення управління
змінами в організації: огляд зарубіжних джерел / Л.М. Ка&
рамушка // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна
психологія. Організаційна психологія. Економічна психологія:
Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка
АПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки. –
К.: Міленіум, 2006. – Ч.18. – С. 3&10.
Карамушка Л.М. Психологічні особливості введення змін в
освітніх організаціях / Л.М. Карамушка // Актуальні проблеми
психології. – Том І.: Організаційна психологія. Економічна
психологія. Соціальна психологія: Збірник наукових праць
Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред.
С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки. – К.: Міленіум, 2005. –
Ч.16. – С. 43&49.
Карамушка Л.М. Психологія освітнього менеджменту: на&
вчальний посібник / Людмила Миколаївна Карамушка. – К.:
Либідь, 2004. – 424 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління: навчальний посіб&
ник / Людмила Миколаївна Карамушка. – К.: Міленіум, 2003. –
с.
Карамушка Л.М. Теоретико&методологічні основи підготовки
організаційних психологів до надання психологічної допомоги
управлінському персоналу організацій / Л.М. Карамушка //
Актуальні проблеми психології. – Том І.: Соціальна психологія.
Організаційна психологія. Економічна психологія: Збірник
наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / За ред. С.Д.Максименка, Л.МКарамушки. – К.:
Міленіум, 2004. – Вип. 13. – С. 103&116.
Ньюстром Дж. Организационное поведение. Поведение человека
на рабочем месте / Дж. Ньюстром, К. Дэвис; пер. с англ.
Е. Бугаева, В. Вольского; под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб.:
Питер, 2000. – 448 с.
Огнев А.С. Организационное консультирование в стиле коу&
чинг / Александр Сергеевич Огнев. – СПб.: Речь, 2003. – 192 с.
Огнев А.С. Рабочая книга организационного психолога: учебное
пособие / А.С. Огнев, Ю.Н. Гончаров. – Воронеж: Издательство
Фонда “Центр духовного возрождения Черноземного края”,
– 299 с.
Стюарт Дж. Тренинг организационных изменений / Джим
Стюарт; [пер. с англ. А. Смирнов]. – СПб.: Питер, 2001. – 256
с: ил. – (Серия “Эффективный тренинг”).
Технології роботи організаційних психологів: навчальний
посібник для студентів вищих навчальних закладів та слухачів
інститутів післядипломної освіти / [Л.М. Карамушка, Т.В. Зай&
чикова, О.В. Винославська та ін.]; за наук. ред. Л.М. Ка&
рамушки. – К.: Фірма “ІНКОС”, 2005. – 366 с.
Технологія психологічної підготовки персоналу організацій до
роботи в умовах соціально&економічних змін (на матеріалі
освітніх організацій): навчальний посібник / За наук. ред. Л.М.
Карамушки. – К.: Науковий світ, 2008. – 230 с.
Толков О.С. Дослідження впливу інноваційних змін на діяль&
ність працівників вищих навчальних закладів / О.С. Толков //
Актуальні проблеми психології. – Т.1: Організаційна пси&
хологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. Ч.20 /
За ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – К.: Науковий світ,
– С. 19&22.
Толков О.С. Психологічні особливості самоменеджменту
персоналу вищих навчальних закладів в умовах інноваційних
змін / О.С. Толков // Вісник Кам’янець&Подільського на&
ціонального університету імені Івана Огієнка. Психологічні
науки. – Кам’янець&Подільський: Кам’янець&Подільський
національний університет імені Івана Огієнка, 2008. – Вип. 1. –
С. 188&192.
Толков О.С. Формування професійної самоосвіти працівників
вищих навчальних закладів в умовах інноваційних змін / О.С.
Толков // Проблеми сучасної психології: Збірник наукових
праць Кам’янець&Подільського національного університету
імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / За ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 1. –
Кам’янець&Подільський: Аксіома. – 2008. – С. 301&308.
Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ /
Майкл Фуллан; пер. з англ. Г. Шиян, Р. Шиян. – Л.: Літопис,
– 269 с.
Шейнис М.Ю. Рабочая книга психолога организации /
М.Ю.Шейнис. – Самара: Бахрах&М, 2001. – 224 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.