Структура образу професійного психолога у свідомості студентів психологічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pКлючові слова:
аналіз, образ професіонала, особистість, професійна мотивація, професійна спрямованість, внутрішня позиція особистості, професійна ідентичність.Анотація
Стаття розглядає поняття структури образу психолога>професіонала
та її складові, а також етапи та мотиви формування даного уявлення у
студентів з урахуванням особистісних характеристик.
Посилання
Бадмаев Б.Ц. Методика преподавания психологии. Учебн.>
метод. пособие для преподават. и аспирантов вузов / Б.Ц.Бад>
маев. – М.: Гуманит. изд. центр “ВЛАДОС”, 1999. – 304 с.
Божович Л.И. Избранные психологические труды: Проблемы
формирования личности / Под ред. Д.И.Фельдштейна. – М.:
Междунар. пед. академия, 1995. – 366 с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте /
Л.И.Божович. – М.: Просвещение, 1968. – 464 с.
Бортникова Л.Г. Особенности формирования самосознания в
подростковом возрасте / Л.Г.Бортникова// Развитие личности
на разных этапах онтогенеза: Сб. науч. трудов. – Сургут, 2001. –
с.
Брагина В.Д. Влияние представлений о выбраной профессии на
профессиональное самоопределение учащейся молодежи:
Автореф. дисс. канд. психол. наук. – М., 1976. – 20 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования:
Учебн.пособие / Э.Ф.Зеер. – Москва>Воронеж, 2003. – 408 с.
Исаев Е.И. Становление и развитие профессионального сознания
будущего педагога / Е.И.Исаев, С.Г.Косарецкий, В.И.Слобод>
чиков // Вопросы психологии. – 2000. – № 3. – С.57>67.
Исаева Н.А. Профессиональные интересы и представления
студентов как компонентов педагогической деятельности //
Формирование компонентов педагогической деятельности
будущего учителя в курсах педагогики и психологии: Сб. науч.
тр. – Тула, 1988. – 254 с.
Климов Е.А. Пути в профессионализм / Е.А.Климов. – М.:
Московский психолого>социальный институт: Изд>во “Флинта”,
– 280 с.
Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и
мастера производственного обучения / Н.В.Кузьмина. – М.:
Высшая школа, 1990. >120 с.
Лукина В.С. Исследование мотивации профессионального
развития / В.С.Лукина// Вопр. психол. – 2004. – № 6. – С. 11>15.
Нежнова Т.А. Внутренняя позиция школьника: понятие и
проблема / Т.А.Нежнова// Формирование личности в онтогене>
зе: Сб. науч. трудов. – М.: Изд>во АПН СССР, 1991. – 365 с.
Нежнова Т.А. Динамика “внутренней позиции” при переходе от
дошкольного к младшему школьному возрасту / Т.А.Нежнова//
Вестн. МГУ. Сер. 14. Психология, 1988. – № 1. – С.24>28.
Обносов В.Н. Динамика профессиональных представлений
учащихся ПТУ при разных способах введения в профессию /
В.Н.Обносов// Вопросы психологии. – 1986. – № 6. – С. 15>19.
Овсянникова В.В. Динамика “образа своей профессии” в
зависимости от степени приобщения к ней / В.В.Овсянникова//
Вопросы психологии. – 1981. – №5. – С.24>29.
Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: теория,
эксперимент, тренинг: Учебн.пособие. – М.: Изд>во Московского
психолого>социального института; Воронеж: Изд>во НПО
“МОДЭК”, 2004. – 600 с.
Эриксон Э.Г. Детство и общество/ Э.Г.Эриксон. – СПб., 1996. –
с.
Якунин В.А. Обучение как процесс управления: психологический
аспект / В.А.Якунин. – Л.: ЛГУ, 1988. – 159 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.