Суб’єктність в освітньому процесі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pКлючові слова:
індивідуальний підхід, суб’єкт, суб’єктність, суб’єкти взаємодії.Анотація
У статті аналізується проблема можливості й ефективності інди
відуального підходу за умови, коли не тільки вчитель, а й учень буде
дійсним суб’єктом не лише учіння, а й педагогічного спілкування.
Посилання
АбульхановаСлавская К.А. Категория субъекта в современной
психологии / К.А.АбульхановаСлавская//Психологія суб’єкт
ної активності особистості: Матер. Міжнар. наук. конф. – К.,
– С. 810.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте /
Л.И.Божович. – М.: Просвещение, 1968. – 464 с.
Брушлинский А.В. Проблемы психологии субъекта / А.В.Бруш
линский . – М., 1994.
Вільш І. Суб’єктність індивіда у світлі концепції сталих
індивідуальних рис особистості /І.Вільш//Особистість і
трансформаційні процеси у суспільстві: Психологопедагогічні
проблеми сучасної освіти: Матер. ПІ Харків. Міжнар. психол.
читань. – Харків, 1999. – С. 2022.
Возрастная и педагогическая психология / Под ред. А.В.Пет
ровского – М.: Просвещение, 1975. – 288 с.
Діалогічна взаємодія у навчальновиховному процесі за
гальноосвітньої школи: Кн. для вчителя /За ред. Г.О.Балла,
О.В.Киричука, Р.М.Шамелашвілі. – К., 1997.
Дригус М.Т. Структура отношения к себе как субъекту учебной
деятельности в школьном возрасте / М.Т.Дригус, И.С.Коно
вальчук//Психологія суб’єктної активності особистості: Матер.
Міжнар. наук. конф. – К., 1993. – С. 3436.
Зимняя И.А. Педагогическая психология / И.А.Зимняя. – М.:
Логос, 1999. – 384 с.
Кудрявцев В.Т. Субъект деятельности в онтогенезе / В.Т.Кудряв
цев, Г.К.Уразалиева//Вопр. психол. – 2001. – № 4. – С. 1430.
Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и
мастера производственного обучения / Н.В.Кузьмина. – М.:
Педагогика, 1990. – 112 с.
Куценко Г.В. Психологічна оцінка когнітивного стилю особистості /
Г.В. Куценко //Психологічні чинники розвиваючого навчання в
різних освітніх системах /За ред. С.Д.Максименка. – К., 2000. –
С. 139198.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность //Избр. психол.
произв.: В 2х т. /А.Н.Леонтьев. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 2. –
С. 94231.
Маркова А.К. Психология профессионализма. – М.: Педа
гогика, 1996 / А.К.Маркова. – 121 с.
Митина Л.М. Учитель как личность и профессионал / Л.М.Ми
тина. – М.: Просвещение, 1994. – 143 с.
Мерлин В.С. Очерк интегрального исследования индивиду
альности / В.С.Мерли . – М.: Педагогика, 1986. – 253 с.
Орлов А.Б. Проблемы перестройки психологопедагогической
подготовки учителя / А.Б.Орлов//Вопр. психол. – 1988. – № 1. –
С. 1626.
Папуча М.В. Психологія ранньої юності / М.В.Папуча. – Ніжин,
– 137 с.
Проблема субъекта в психологической науке /Отв. ред.
А.В.Брушлинский, М.И.Воловикова, В.Н.Дружинин. – М.:
Академический проект, 2000. – 320 с.
Рубинштейн С.Л. Психологическая наука и дело воспитания //
Проблемы общей психологии / С.Л.Рубинштейн. – М.: Пе
дагогика, 1973. – С. 183193.
Скрипкина Т.П. Взаимодоверие как основание межличностных
взаимодействий / Т.П.Скрипкина//Вопр. психол. – 1999. –
№5. – С. 2130.
Титаренко Т.М. Старший шкільний вік: рефлексія, самовизна
чення, вибір професії, життєві плани / Т.М.Титаренко,
В.Г.Панок //Основи практичної психології. – К.: Либідь,
– С. 440447.
Швалб Ю.М. Стиль педагогічної діяльності вчителя /
Ю.М.Швалб, Г.В.Куценко// Психологічні чинники розвиваючого
навчання в різних освітніх системах. – К, 2000.– С. 199220.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.