Психологічні особливості взаємин дітей молодшого шкільного віку у різновіковому колективі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pКлючові слова:
різновікові взаємини, різновікова група, шефська діяльність, малокомплектна школа.Анотація
У статті аналізуються погляди психологів на роль різновікових
взаємин у розвитку особистості молодшого школяра. Встановлено, що
проблема різновікових взаємин найбільше привертала увагу дослідників
у плані наставницької, шефської діяльності старших учнів. Виявлено
кардинально протилежні погляди вчених щодо впливу різновікових
взаємин на особистісний розвиток дітей.
Посилання
Аванесова В.Н. Воспитание и обучение детей в разновозрастной
группе / В.Н.Аванесова. – М.: Педагогика, 1979. – 176 с.
Боцманова М.Э. Психологические условия формирования нрав
ственных понятий у младших школьников / М.Э.Боцманова,
А.В.Захарова // Новые исследования в психологии. – 1985. –
№ 3. – С. 2831.
ВовчикБлакитна О.О. Психологічні передумови соціально
значимої взаємодії дітей різного віку / О.О.ВовчикБлакитна//
Психология: Респуб. науч.метод.сб. – К.: Рад.школа, 1989. –
№2. – С.8087.
Выготский Л.С. Детская психология / Л.С.Выготский // Собр.
Соч.: В 6 т. – М.: Педагогика. – 1984. – Т.4.
Гаврилюк С. М. Педагогічна ефективність театралізованої діяльності
дітей різного віку в навчальновиховному комплексі “Школа –
дошкільний навчальний заклад” /С.М. Гаврилюк // Психолого
педагогічні проблеми сільської школи: [наук.зб. / УДПУ ім. П. Ти
чини]. – К.: Наук. світ, 2004. – Вип. 9. – С. 202208.
Давидчук А.Н., Тамбовцева А.Г. Формы организации обучения
в разновозрастной группе сельского детского сада: реко
мендации / А.Н.Давидчук, А.Г.Тамбовцева. – М.: Издательство
НИИ Дошкольного воспитания АПН СССР, 1988. – 48 с.
Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене
общения: Книга для учителя и родителей / А.Б.Добрович. – М.:
Просвещение, 1987. – 207 с.
Дымов Е. И. Экспериментальное исследование взаимодействия
подростков в разновозрастной группе: автореф. дисс. на соискание
науч. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.01 “Общая
психология” / Дымов Евгений Иванович. – Рязань, 1976. – 19 с.
Залужний А.С. Детский коллектив и методы его изучения /
А.С.Залужний. – М.: Педагогика. 1973. – С.40.
Зіньковська Л.Ф. Підлітки в роботі з жовтенятами / Л.Ф.Зінь
ковська // Початкова школа, 1984. – №2. – С.4144.
Коберник Г. Л. Формування соціальнокомунікативної актив
ності учнів сільської початкової школи як соціалізація
особистості /Г.Л. Коберник // Психологопедагогічні проблеми
сільської школи: [наук. зб. /УДПУ ім. П. Тичини]. – К.: Наук.
світ, 2003. – Вип. 5. – С. 91107.
Люблинська Г.О. Дитяча психологія / Г.О.Люблинська. – К.:
Вища школа, 1974. – 354 с.
Педагогічні основи організації здорового способу життя
учнівської молоді: посібник / За ред. В.І Войтенка. –
Хмельницький: НВП “Евріка”, 1997. – 84 с.
Педагогічний пошук / Упорядник І.М.Баженова. – К.: Рад.шк.,
– 496 с.
Петровский А.В. Психологическая теория групп и коллективов
на новом этапе //Вопросы психологии. – 1977. – № 5. – С.49.
Попов М. А. Межличностное понимание в разновозрастных группах
школьников: автореф. дисс. на соискание науч. степени канд.
психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогическая, детская и возрастная
психология” / Михаил Александрович Попов. – М., 1983. – 21 с.
Присяжнюк Н.І. Особливості роботи у класікомплекті //
Початкова школа. – 1990. – №2. – С.37 – 39.
Приходько Ю.О. Формування позитивних взаємин у дитячому
колективі. – К.: Радянська школа, 1987. – 127 с.
Психологічна наука, вчитель, учень / За ред. В.І.Войтка. – К.:
Рад.школа, 1979. – 180 с.
Сенько Т.В. Возрастные перемещения – эффективный метод
управления положением ребенка в группе сверстников /
Т.В.Сенько // Народная асвета. – 1983. – №13. – С.74.
Смирнова Е.О. Исследование межличностных отношений в
разновозрастных группах дошкольников / Е.О.Смирнова,
В.А.Бутейко // Вопросы психологии. – 2007. – №1. – С.2737.
Смольникова Г. Вчимо дітей спілкуватися /
Г.Смольникова//
Дошкільне виховання. – 2004. – № 9. – С.14 – 16.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.