Психологічні особливості взаємин дітей молодшого шкільного віку у різновіковому колективі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pKeywords:
різновікові взаємини, різновікова група, шефська діяльність, малокомплектна школа.Abstract
У статті аналізуються погляди психологів на роль різновікових
взаємин у розвитку особистості молодшого школяра. Встановлено, що
проблема різновікових взаємин найбільше привертала увагу дослідників
у плані наставницької, шефської діяльності старших учнів. Виявлено
кардинально протилежні погляди вчених щодо впливу різновікових
взаємин на особистісний розвиток дітей.
References
Аванесова В.Н. Воспитание и обучение детей в разновозрастной
группе / В.Н.Аванесова. – М.: Педагогика, 1979. – 176 с.
Боцманова М.Э. Психологические условия формирования нрав
ственных понятий у младших школьников / М.Э.Боцманова,
А.В.Захарова // Новые исследования в психологии. – 1985. –
№ 3. – С. 2831.
ВовчикБлакитна О.О. Психологічні передумови соціально
значимої взаємодії дітей різного віку / О.О.ВовчикБлакитна//
Психология: Респуб. науч.метод.сб. – К.: Рад.школа, 1989. –
№2. – С.8087.
Выготский Л.С. Детская психология / Л.С.Выготский // Собр.
Соч.: В 6 т. – М.: Педагогика. – 1984. – Т.4.
Гаврилюк С. М. Педагогічна ефективність театралізованої діяльності
дітей різного віку в навчальновиховному комплексі “Школа –
дошкільний навчальний заклад” /С.М. Гаврилюк // Психолого
педагогічні проблеми сільської школи: [наук.зб. / УДПУ ім. П. Ти
чини]. – К.: Наук. світ, 2004. – Вип. 9. – С. 202208.
Давидчук А.Н., Тамбовцева А.Г. Формы организации обучения
в разновозрастной группе сельского детского сада: реко
мендации / А.Н.Давидчук, А.Г.Тамбовцева. – М.: Издательство
НИИ Дошкольного воспитания АПН СССР, 1988. – 48 с.
Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене
общения: Книга для учителя и родителей / А.Б.Добрович. – М.:
Просвещение, 1987. – 207 с.
Дымов Е. И. Экспериментальное исследование взаимодействия
подростков в разновозрастной группе: автореф. дисс. на соискание
науч. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.01 “Общая
психология” / Дымов Евгений Иванович. – Рязань, 1976. – 19 с.
Залужний А.С. Детский коллектив и методы его изучения /
А.С.Залужний. – М.: Педагогика. 1973. – С.40.
Зіньковська Л.Ф. Підлітки в роботі з жовтенятами / Л.Ф.Зінь
ковська // Початкова школа, 1984. – №2. – С.4144.
Коберник Г. Л. Формування соціальнокомунікативної актив
ності учнів сільської початкової школи як соціалізація
особистості /Г.Л. Коберник // Психологопедагогічні проблеми
сільської школи: [наук. зб. /УДПУ ім. П. Тичини]. – К.: Наук.
світ, 2003. – Вип. 5. – С. 91107.
Люблинська Г.О. Дитяча психологія / Г.О.Люблинська. – К.:
Вища школа, 1974. – 354 с.
Педагогічні основи організації здорового способу життя
учнівської молоді: посібник / За ред. В.І Войтенка. –
Хмельницький: НВП “Евріка”, 1997. – 84 с.
Педагогічний пошук / Упорядник І.М.Баженова. – К.: Рад.шк.,
– 496 с.
Петровский А.В. Психологическая теория групп и коллективов
на новом этапе //Вопросы психологии. – 1977. – № 5. – С.49.
Попов М. А. Межличностное понимание в разновозрастных группах
школьников: автореф. дисс. на соискание науч. степени канд.
психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогическая, детская и возрастная
психология” / Михаил Александрович Попов. – М., 1983. – 21 с.
Присяжнюк Н.І. Особливості роботи у класікомплекті //
Початкова школа. – 1990. – №2. – С.37 – 39.
Приходько Ю.О. Формування позитивних взаємин у дитячому
колективі. – К.: Радянська школа, 1987. – 127 с.
Психологічна наука, вчитель, учень / За ред. В.І.Войтка. – К.:
Рад.школа, 1979. – 180 с.
Сенько Т.В. Возрастные перемещения – эффективный метод
управления положением ребенка в группе сверстников /
Т.В.Сенько // Народная асвета. – 1983. – №13. – С.74.
Смирнова Е.О. Исследование межличностных отношений в
разновозрастных группах дошкольников / Е.О.Смирнова,
В.А.Бутейко // Вопросы психологии. – 2007. – №1. – С.2737.
Смольникова Г. Вчимо дітей спілкуватися /
Г.Смольникова//
Дошкільне виховання. – 2004. – № 9. – С.14 – 16.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.