Психологічна сутність емоційного сприймання музики
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pКлючові слова:
сприймання музики, емоції, емоційність, емоційна природа музики, переживання, чуттєвий.Анотація
У статті розглядаються різні концепції, висунуті вченими у сфері
психології і мистецтвознавства з метою з’ясування таємниці музики, її
здатності викликати емоції, розгадка якої внесла б відповідні поправки у
розв’язання проблем специфіки музики та її сприймання.
Посилання
Асафьев Б.В. Музыкальная форма как процесс / Б.В.Асафьев. –
Л.: Музыка, 1971. – 376 с.
Бочкарев Л.Л. Психологические механизмы музыкального
переживания: дис. ... д&ра психол. наук / Л.Л.Бочкарев. – К., 1989.
Вилюнас В.К. Психология эмоциональных явлений / В.К.Ви&
люнас. – М.: Изд&во Моск. ун&та, 1976. – 143 с.
Выготский Л.С. Психология искусства / Л.С.Выготский. – М.:
Педагогика, 1967. – 344 с.
Вундт В. Психология душевных волнений / В.Вундт //
Психология эмоций: Тексты /Под ред. В.К.Вилюнаса, Ю.Б.Гип&
пенрейтер. – М.: Изд&во Моск. ун&та, 1984. – С. 47&63.
Готсдинер А.Л. О стадиях формирования музыкального
А.Л.Готсдинер// Проблемы музыкального мышления: Сб. ста&
тей /Под ред. И.Г.Арановского. – И.: Музыка, 1974. – С. 230.
Додонов Б.И. Классификация эмоций при исследовании
эмоциональной направленности личности / Б.И.Додонов //
Вопр. психол. – 1975. – № 6. – С. 21&32.
Кадцын Л.М. Музыкальное искусство и творчество слушателя:
Учеб. пособие для вузов / Л.М.Кадцын. – М.: Высш. шк.,
– 303 с.
Кадцын Л.М. Процесс слушательского восприятия и усвоения
содержания музыкальных произведений / Л.М.Кадцын //
Музыкальное произведение: сущность, аспекты, анализ: Сб.
статей /Под ред. И.А.Котляревского, Д.Г.Терентьева. – К.:
Музична Україна, 1988. – С. 102&110.
Костюк А.Г. О теории музыкального восприятия / А.Г.Костюк//
Музыкальное восприятие как предмет комплексного иссле&
дования: Сб. статей /Под ред. А.Г.Костюка. – К.: Музична
Україна, 1966. – С. 7&17.
Костюк Г.С. Навчально&виховний пропес i психічний розвиток
особистості /За ред. Л.М.Проколієнко. Упор. В.В.Андрієвська,
Г.О.Балл, О.Т.Губко, О.В.Проскура. – К.: Рад. ш., 1989. – 608 с.
Крупник Е.П. Психологические особенности восприятия
образа / Крупник Е.П.//Психол. журн. – 1980. – Т. 6. – № 3. –
С. 150&153.
Леонтъев А.Н. Некоторые проблемы психологии искусства /
А.Н.Леонтъев // Избранные психол. произвед.: В 2&х т. – М.:
Педагогика, 1983.
Максимов В.Н. Анализ ситуации художественного восприятия //
Восприятие музыки: Сб. статей/ В.Н.Максимов//Под ред.
В.Н.Максимова. – М., 1980. – С. 54&90.
Медушевский В.В. О закономерностях и средствах художест&
венного воздействия музыки/ В.В.Медушевский. – М.: Музыка,
– 254 с.
Мейлах B.C. Процесс творчества и художественное восприятие /
B.C.Мейлах. – М.: Знание, 1981. – 96 с.
Назайкинский Е.В. Музыкальное восприятие как проблема
музыкознания /Е.В.Назайкинский//Восприятие музыки: Сб.
статей /Под ред. В.Н.Максимова. – М.: Музыка, 1980. – С. 91&111.
Назайкинский Е.В. О психологии музыкального восприятия/
Е.В.Назайкинский. – М.: Музыка, 1972. – 383 с.
Тарасов Г.С. Музыкальная потребность, музыкальные способ&
ности, музыкальное восприятие / Г.С.Тарасов // Восприятие
музыки как предмет комплексого исследования: Сб. статей /Под
ред. А.Г.Костюка. – К.: Музична Україна, 1986. – С. 56&69.
Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей //
Избранные труды: в 2&х т. /Б.М.Теплов. – М.: Педагогика,
– Т. 1. – С. 42&222.
Kurt E. Musikpsychologie. – Berlin: Нesses Verl., 1931. – 324 s.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.