Вивчення психологічних чинників розвитку почуття власної гідності у молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pКлючові слова:
психологічні чинники, почуття власної гідності, емоційно-ціннісне самоставлення, самоповага, самооцінка, самоприйняття, молодший школяр.Анотація
У статті розкриваються науково теоретичні основи дослідження
психологічних чинників розвитку почуття власної гідності у молодших
школярів.
Посилання
Бех І.Д. Виховання особистості: підручник / Іван Дмитрович
Бех. – К.: Либідь, 2008. – 848 с.
Білоусова Н. Розвиток почуття власної гідності у молодших
школярів / Н.Білоусова // Початкова школа. – 2008. –
№5. – С.4 6.
Бороздина Л.В. Теоретико экспериментальное исследование
самооценки: дис. … доктора психологических наук: 19.00.01
“Общая психология, психология личности, история
психологи” / Лидия Васильевна Бороздина. – М., 1999. –
с.
Булах І.С. Психологічні основи особистісного зростання
підлітків: Автореф. на здобуття наук. ступеня доктора
психологічних наук: 19.00.07 “Педагогічна та вікова
психологія” / І.С.Булах; Національний педагогічний
університет імені М.П.Драгоманова. – К.,2004. – 42 с.
Ефимкина Р.П. Детская психология: методические указа
ния / Р.П.Ефимкина. – М. Новосибирск: Научно учебный
центр психологии НГУ, 1995. – 326 с.
Дубровина И.В. Психология: [учебник для студ. сред. пед.
учеб. заведений] /И.В.Дубровина, Е.Е.Данилова, A.M.При
хожан; Под ред. И.В.Дубровиной. – М.: Академия, 1999. –
с.
Житарюк В.І. Психологічні передумови розвитку мо
ральності молодших школярів: дис... канд. псих. наук:
00.07 / Василь Іванович Житарюк. – 2008. – 180 с.
Кон И.С. В поисках себя: Личность и ее самосознание /
И.С.Кон. – М.: Политиздат, 1984. – 335 с.
Кравченко П.А. Гідність людини як ціннісний принцип її
соціального буття/ П.А.Кравченко // Філософські обрії. –
– № 9. – С.168 177.
Кулагина И.Ю. Возрастная психология (Развитие ребенка
от рождения до 17 лет): учебное пособие / И.Ю.Кулагина –
М.: Изд во УРАО, 1997. – 176 с.
Макдауэлл Д. Его Образ – мой образ / Д.Макдауэлл – М.:
Новая жизнь, 1996. – С.102.
Маралов В.Г. Основы самопознания и саморазвития /
В.Г.Маралов. – М.: Академия, 2002. – 251 с.
Маслоу А.Г. Мотивация и личность / А.Г.Маслоу; пер. с
англ. – СПб.: Евразия, 1999. – 478 с.
Островська К.О. Роль педагога у виборі ціннісних орієнтацій
дітей молодшого шкільного віку / К.О.Островська // Тези
міжн. конф. “Людина у світі духовної культури”. – Київ,
– Ч. 2. – С.31 33.
Пантилеев С.Р. Самоотношение как эмоционально оценоч
ная система / С.Р.Пантелеев. – М.: МГУ, 1991. – 108 с.
Талызина Н.Ф. Педагогическая психология: учебн. пособие
для студентов / Н.Ф.Талызина – М.: Академия, 1998. – 288 с.
Титаренко А.И. Структура нравственного сознания. Опыт
этико философского исследования /А.И.Титаренко – М.:
Мысль, 1974. – 278 с.
Трухін І.О. Основи шкільного виховання: навчальний
посібник / І.О.Трухін, О.Т.Шпак – К.: Центр навчальної
літератури, 2004. – 368 с.
Холодкова О.Г. Предпосылки и генезис стремления к самосо
вершенствованию как компонента психологической культуры
младших школьников: дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 /
Ольга Геннадьевна Холодкова: Барнаул, 2000.– 164 c.
Чеснокова И.И. Проблемы самосознания в психологии /
И.И.Чеснокова – М.: Наука, 1977. – 144 с.
Шибутани Т. Я концепция и чувство собственного достоин
ства / Т.Шибутани // Самосознание и защитные механизмы
личности. – Самара: “Бахра М”, 2000. – С.220 232.
Якоби М. Стыд и истоки самоуважения / М.Якоби – М.:
ИАП, 2001. – 256 с.
Якобсон П.М. Психология чувств / П.М.Якобсон. – М.:
АПН, 1958. – 219 с.
Bandura A. Self efficacy mechanism in human agency / A.Ban
dura // American Psychologist. – 1982. – №37. – P. 122 147.
Rogers C.R. A Theory of Therapy, Personality and Interper
sonal Relationships, as Developed in the Client centered Frame
work / C.R.Rogers // Koch S. Psychology: A Study of a Sci
ence. – Vol.3. – New York: McGraw Hill, 1959.– P. 184 256.
Rosenberg M. Conceiving the self / M.Rosenberg – N.Y.: Basic
Books, 1979. – 350 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.