Характер впливу тривожності на соціально–перцептивні аспекти взаємин в діаді учень – вчитель
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pКлючові слова:
страх, тривога, тривожність, взаємини учня та вчителя, спілкування, соціальна перцепція.Анотація
У статті робиться акцент на висвітленні особливостей прояву та впливу
тривожності на процес взаємодії вчителя та учня загалом та на соціально
перцептивний аспект їх взаємин – зокрема. Аналізуються різні рівні та
значення явищ тривожності й соціальної перцепції в особистісному
розвитку школярів. Наводиться модель взаємовпливів тривожності та
соціальної перцепції в діаді учень – вчитель.
Посилання
Астапов В. М. Функциональный подход к изучению состоя
ния тревоги / Валерий Михайлович Астапов // Тревога и
тревожность. Хрестоматия / [сост. и общая редакция
В.М. Астапова]. – М. : ПЕР СЭ, 2008. – С. 151–160.
Власенко В. В. Вчителі – учні: психологія взаємних оцінних
ставлень : [монографія] / Віктор Володимирович Власенко. –
К. : УДПУ ім. М.П. Драгоманова, 1995. – 155 с.
Изард К. Страх и виды тревожности / Керол Изард // Тревога
и тревожность. Хрестоматия / [сост. и общая редакция
В.М. Астапова]. – М. : ПЕР СЭ, 2008. – С. 104 – 117.
Кондаш О. Хвилювання: страх перед випробуванням /
Ондрей Кондаш ; [пер. із словацької В. І. Романець]. – К. :
Радянська школа, 1981. – 170 с.
Краткий психологический словарь / [ред. сост. Л.А. Кар
пенко; под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Яро
шевского]. – 2 изд., расш., испр. и доп. – Ростов н/Д. :
Феникс, 1998. – 512 с.
Мясищев В. Н. Личность и неврозы / Владимир Николаевич
Мясищев. – Л. : ЛГУ, 1960. – 426 с.
Омельченко Я. Психологічна допомога дітям з тривожними
станами / Яніна Омельченко, Зоя Кісарчук. – К.: Шкільний
світ, 2008. – 112 с. – (Бібліотека “Шкільного світу”).
Прихожан А. М. Психология тревожности: дошкольный и
школьный возраст (+CD) / Анна Михайловна Прихожан. –
е изд.]. – СПб. : Питер, 2009. – 192 с. – (Серия “Детскому
психологу”.)
Трусов В. П. Психология межличностного оценивания:
учебн. пособие / Владимир Петрович Трусов. – Л. : ЛГУ,
– 43 с.
Фрейд З. Страх / Зигмунд Фрейд // Тревога и тревожность.
Хрестоматия / [сост. и общая редакция В.М. Астапова]. –
М. : ПЕР СЭ, 2008. – С. 30–41.
Яковличева А. Ф. Взаимоотношение, взаимопонимание и
взаимодействие в структуре общения учителя и учащихся /
А. Ф. Яковличева // Взаимопонимание учителя и учащих
ся. – Ростов н/Д., 1980. – С. 15–26.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.