Психологічні умови становлення моральної самооцінки у молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pКлючові слова:
моральна самооцінка, моральна поведінка, моральний вчинок, моральні якості, моральні норми, моральні цінності.Анотація
У статті розкрито психологічні умови становлення моральної
самооцінки як основної складової моральної самосвідомості у молодших
школярів. Встановлено рівні моральної самооцінки молодших школярів.
Досліджено емпіричні показники траєкторії їхньої морального розвитку.
Посилання
Анцыферова Л.И. Системный поход к изучению фор
мирования и развития личности // Проблемы психологии
личности. – М.: Наука, – 1982. – 246 с.
Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитания. – М.:
Прогресс, 1986. – 420 с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском
воздасте. – М., 1968. – 416 с.
Боришевський М.Й. Виховання самоконтролю в поведінці учнів
початкових класів . – К.: Радянська школа, 1980. – 144 с.
Виготский Л.С. Овладение собственным поведением //
Собр.соч.: В 6 т. Т.3. – М. 1983.
Захарова А.В., Боцманова М.Е. Как формировать самооценку
школьника // Начальная школа. – 1992. – №3. – С. 58 65.
Захарова А.В. Психология формирования самооценки. –
Минск, 1993.–137 с.
Кон И.С. В поисках себя: личность и самоосознание. – М.,
Политиздат, 1984. – 335 с.
Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология
развития, детство, отрочество. – М.: Академия, 1977. – 340 с.
Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний
розвиток особистості. – К.: Рад.школа, 1989. – 194 с.
Маслов А. Самоактуализация // Психология личности:
Тесты. – М.,1982. – С.108 117.
Психическое развитие младших школьников /Под. ред.
В.В.Давыдова. – М.: Педагогика, 1990. – 322 с.
Пиаже Ж. Избранные психологические труды. – М.:
Междн.психолог. академия, 1997. – 288 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление челове
ка. – М.: Академия, 1994. – 158 с.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.:
Наука, 1976. – 416 с.
Савчин М.В. Духовний потенціал людини. – Івано Фран
ківськ, вид во Прикарпатського університету “Плай”,
– С.37 59.
Савчин М.В. Психологічний аналіз проблеми моральної
свідомості і психологія професійної освіти. – 2005. – №4. –
С.115 131.
Савчин М.В. Психологія відповідальної поведінки: Мо
нографія. – Івано Франківськ: Місто НВ, 2008. – 280 с.
Титаренко Т.М. Вчинок самопізнання // Основи психології /
За заг. ред. О.В.Киричука, В.А.Роменця. – К., 1995. – С.573
Узбекова Г.К. Некоторые особенности формирования
ответственности у детей старшего дошкольного возраста /
Вопросы самоопределения личности и ее активности:
Межвузовский сборник научных трудов. – Уфа: Башкирский
пединститут, 1985. – 109 с.
Цукерман Г.А., Елизарова Н.В. О детской самостоятель
ности// Вопросы психологии. – 1990. – №6. – С.37 44.
Чамата П.Р. Самосвідомість та її розвиток у дітей. – К.,
– 48 с.
Чеснокова И.И. Проблема сознания в психологии.– М.:
Наука, 1977. – 142 с.
Щур В.Г. Особенности взаимоотношений в детских группах при
распределении обязанностей. Взаимоотношение детей в
совместной деятельности и проблемы воспитания. – М., 1986.
Яблонська Т.М. Розвиток здатності до рефлексії в про
фесійному становленні особистості вчителя початкових
класів: Автореф. дис. …канд. психол. наук : 19.00.07/
Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України. – К.,
– 20 с.
Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноме
нологія, теорія і практика: Навч.посібник. – К.: Вища
школа, 2006. – 382 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.