Особливості виявлення потенційно обдарованих дітей молодшого шкільного віку в умовах сім’ї
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25pКлючові слова:
обдарованість, здібності, задатки, потенційна обдарованість, теорія множинного інтелекту.Анотація
У статті розглядається проблема виявлення потенційно обдарованих
дітей молодшого шкільного віку в умовах сім’ї. Стверджується, що
очікування високої результативності діяльності дитини через прояви її
здібностей і задатків не дає змоги батькам правильно оцінити потенційну
обдарованість власної дитини. Основою експериментального дослідження
стала теорія множинного інтелекту Говарда Гарднера.
Посилання
Армстронг Томас. Индивидуальный подход. Как само
стоятельно раскрыть и развить умственные способности
вашего ребенка / Томас Армстронг. – Харьков: Книжный
клуб “Клуб Семейного Досуга”, 2001. – 288 с.
Барко В. І. Розвиток здібностей і творчого потенціалу /
В.І. Барко // Обдарована дитина. – 2004. – С. 27 31.
Гільбух Ю. З. Розумово обдарована дитина: Психологія,
діагностика, педагогіка: Пер. з рос. / Ю. З. Гільбух. – К.:
Фірма “Віпол”, 1993. – 75 с.
Ильин Е. П. Психология индивидуальных различий /
Е.П. Ильин. – СПб.: Питер, 2004. – 701 с: ил. – (Серия
“Мастера психологии”).
Леви В. Л. Нестандартный ребенок / В. Л. Леви. – М.: ІГГШ,
– 225 с.
Лейтес Н. С. Одаренные дети / Н. С. Лейтес // Психология и
психофизиология индивидуальных различий. – М.: Пе
дагогика, 1977. – С. 54 63.
Моляко В. А. Психологические вопросы выявления ода
ренности / В. А. Моляко. – К.: Знання, 1992. – 56 с.
Моляко В. А. Психологія дитячої обдарованості: Методичні
рекомендації / В. А. Моляко, О. I. Кульчицька, Н. І. Лит
винова. – К., 1999. – 25 с.
Одаренные дети: Пер. с англ./ [общ. ред. Г. В. Бурменской и
В. М. Слуцкого; Предисл. В.М. Слуцкого]. – М.: Прогресс,
– 376 с.
Основы психологии семь и семейного консультирования:
Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / [под общ.
ред. Н. Н. Посысоева]. – М.: Изд во “ВЛАДОС ПРЕСС”,
– 328 с.
Психологический словарь / [под ред. В. В. Давыдова,
А.В. Запорожца, Б. Ф. Ломова и др.]; Науч. исслед. ин т
общей и педагогической психологии Акад. пед. наук СССР. –
М.: Педагогика, 1983. – 448 с, ил.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Ру
бинштейн. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 720 с: (Серия
“Мастера психологии”).
Л. О. Сальська. Феноменологічна сутність поняття “обда
рованість” / Л. О. Скальська, Л. О. Кондратенко //
Практична психологія та соціальна робота. – 2005. – №10.
James Ellison. “The Seven Frames of Mind: Psychology Today
Conversation with Howard Gardner”, Psychology Today (June
: 21.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.