Творчий потенціал особистості: структурні компоненти
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25pКлючові слова:
творчість, творча діяльність, творчі здібності, творчий потенціал особистості, структурні компоненти, психологічний аспект.Анотація
У статті зроблено акцент на структурних компонентах творчого
потенціалу особистості. Мають місце різноманітні трактування феномена
творчості, її природи, основи, структури творчого процесу, методів
розвитку творчих здібностей тощо. Останнім часом активізувались пошуки
шляхів і засобів розвитку творчого потенціалу особистості.
Посилання
Богоявленская Д.Б. Интеллектуальная активность как
проблема творчества. – Ростов на Дону: РГУ, 1983. – 176 с.
Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском
возрасте. Психолог. очерк: Книга для учителя. – М.:
Просвещ., 1993. – 93 с.
Волощук І.С. Науково педагогічні основи формування
творчої особистості.– К.: Пед. думка, 1998.– 160 с.
Киричук О. Духовно катарсична активність особи: сутність,
функції, генеза // Реабілітаційна педагогіка на рубежі
ХХІ ст: Науково методич. збірник. – Ч. І. – К., 1998.
Киричук О. Розвиток і самореалізація особистості в умовах
освітнього закладу // Рідна школа. – 2002. – № 5. – С. 28
Костюк Г.С. Здібності та їх розвиток у дітей. – К.: Т во
“Знання”, 1963. – 80 с.
Моляко В.О. Психологічна готовність до творчої праці. – К.:
Т во “Знання” УРСР, 1989. – 48 с.
Кедров Б.М. О творчестве в науке и технике.– М.: Молодая
гвардия, 1987. – 192 с.
Мелик Пашаев А.А. Педагогика искусства и творческие
способности. – М.: Знание, 1981. – 96 с.
Шумилин А.Т. Проблемы теории творчества: Монография. –
Москва: Высш. шк., 1989. – 143 с.
Яковлева Е.Л. Развитие творческого потенциала личности
школьника // Вопросы психологии. – 1996. – № 3. – С. 28 34.
Baker K.R. The nursery school fosters creativity // Education. –
– Vol. 37. – No. 8.– P. 467 473.
Givens P.R. Creativity and the Gifted Child // Educational
Theory. – 1963. – Vol. 13. – No. 2. – P. 128 131.
Guilford J.P. Creativity: yesterday, today, tomorrow // Jour
nal of Creative Behavior. – 1967. – Vol. 1.– P. 3 14.
Knipner S. Characteristics of gifted child // Education. –
– Vol. 88. – No. 1. – P. 22 24.
Torrance E.P. Uniqueness and Creativity // Educational Lead
ership.– 1967.– Vol. 24. – No. 6. – P. 493 496.
Woodman R.W. Creativity as construct in personality theory //
Journal of Creative Behavior. – 1981. – Vol. 15. – P. 42 66.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.