Потенціали особистісного та професійного зростання вчителя, закладені в кризах його особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pКлючові слова:
освітнє середовище, професійне життя, особистісна криза, критична ситуація, особистісне та професійне зростання вчителя.Анотація
У статті висвітлено окремі результати філософсько психо
логічного пошуку потенціалів особистісного та професійного
зростання сучасного вчителя, які закладені в кризах його особистості.
Посилання
Альбуханова Славская К.А. Деятельность и психо
логия личности. – М.: Наука, 1980. – 334 с.
Асмолов А.Г. Культурно историческая психология и
конструирование миров. – М.: Институт практической
психологии, 1996. – 768 с.
Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 2:
Особистісно орієнтований підхід: науково практичні
засади: Навч. метод. посіб. – К.: Либідь, 2003. – 344 с.
Братусь Б.С. К проблеме развития личности в зрелом
возрасте // Вестник Московского университета. Серия
Психология. – 1980. – № 2. – С. 3 12.
Бурлачук Л.Ф., Коржова Э.Ю. Психология жизненных
ситуаций: Учеб. пособие. – М.: Российское педагоги
ческое агентство, 1998. – 263 с.
Василькова О.И., Васильков В.Н. Кризисы на жизнен
ном пути молодежи: современное социально пси
хологическое измерение: Учеб. метод. пособие. –
Донецк: Каштан, 2006. – 362 с.
Василькова О.І. Сутнісні психологічні показники криз
у професійному розвитку сучасного педагога // Нау
ковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія
№12. Психологічні науки: Зб. наукових праць – К.:
НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – № 16 (40). –
С. 192 199.
Василькова О.І. Сучасні проблеми психології криз про
фесійного розвитку вчителя // Актуальні проблеми
психології. Т. V: Психофізіологія. Психологія праці.
Випуск 7 / За ред. С.Д.Максименка – К.: ДП, 2007. –
С. 60 68.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред.
В.В.Давыдова. – М.: Педагогика Пресс, 1996. – С. 305
Життєві кризи особистості: Наук. метод. посібник: У
ч. Ч.1.: Психологія життєвих криз / Ред. рада:
В.М. Доній, Г.М. Несен, Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков та
ін. – К.: ІЗИН, 1998. – С. 160 185.
Захарченко О.А. Поспішаймо робити добро. – Черкаси,
– С. 17.
Зеер Є.Ф., Сыманюк Э.Э. Психология профессио
нальных деструкций: Учеб. пособие. – М.: Академич.
проект, 2005.–240 с.
Козлов В.В. Работа с кризисной личностью: Метод.
пособие. – 2 е изд., доп. – М.: Психотерапия, 2007. – 336 с.
Ленин В.И. Странички из дневника. Полное собр. соч. –
Т. 45. – С. 27.
Ливехуд Б. Кризисы жизни – шансы жизни. – Калуга:
Духовное познание, 1994. – 224 с.
Максименко С.Д., Максименко К.С., Папуча М.В.
Психологія особистості / За ред. С.Д.Максименка. –
К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2007. – 296 с.
Маничев С.А. Критические жизненные события и
профессиональное выгорание // Психологические
проблемы самореализации личности / Под ред. Л.А.Ко
ростылевой. – СПб., 2001. – С. 192 203.
Митина Л.М. Психология труда и профессионального
развития учителя: Учеб. пособие. – М.: Академия,
– 320 с.
Моделі розвитку сучасної української школи: Мате
ріали Всеукраїнської науково практичної конферен
ції. – К.: СПД Богданова А.М., 2007. – 240 с.
Модернізація освіти в Україні. Аналітичний огляд
результатів всеукраїнського опитування керівників
навчальних закладів. – К.: К.І.С., 2004. – 32 с.
Моляко В.О. Психологія творчості – нова парадигма
дослідження конструктивної діяльності людини //
Практична психологія та соціальна робота. – 2004. –
№ 8. – С. 1 4.
Психология и учитель: Пер. с англ. / Гуго Мюнстерберг;
пер. А.А.Громбаха. – М.: Совершенство, 1997. – 320 с.
Роджерс К., Фрейберг Д. Свобода учиться. – М.: Смысл,
– 527 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии – СПб.:
Питер Ком, 1998. – 688 с.
Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: у межах і
за межами буденності. – К.: Либідь, 2003. – 376 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.