Потенціали особистісного та професійного зростання вчителя, закладені в кризах його особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pKeywords:
освітнє середовище, професійне життя, особистісна криза, критична ситуація, особистісне та професійне зростання вчителя.Abstract
У статті висвітлено окремі результати філософсько психо
логічного пошуку потенціалів особистісного та професійного
зростання сучасного вчителя, які закладені в кризах його особистості.
References
Альбуханова Славская К.А. Деятельность и психо
логия личности. – М.: Наука, 1980. – 334 с.
Асмолов А.Г. Культурно историческая психология и
конструирование миров. – М.: Институт практической
психологии, 1996. – 768 с.
Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 2:
Особистісно орієнтований підхід: науково практичні
засади: Навч. метод. посіб. – К.: Либідь, 2003. – 344 с.
Братусь Б.С. К проблеме развития личности в зрелом
возрасте // Вестник Московского университета. Серия
Психология. – 1980. – № 2. – С. 3 12.
Бурлачук Л.Ф., Коржова Э.Ю. Психология жизненных
ситуаций: Учеб. пособие. – М.: Российское педагоги
ческое агентство, 1998. – 263 с.
Василькова О.И., Васильков В.Н. Кризисы на жизнен
ном пути молодежи: современное социально пси
хологическое измерение: Учеб. метод. пособие. –
Донецк: Каштан, 2006. – 362 с.
Василькова О.І. Сутнісні психологічні показники криз
у професійному розвитку сучасного педагога // Нау
ковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія
№12. Психологічні науки: Зб. наукових праць – К.:
НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – № 16 (40). –
С. 192 199.
Василькова О.І. Сучасні проблеми психології криз про
фесійного розвитку вчителя // Актуальні проблеми
психології. Т. V: Психофізіологія. Психологія праці.
Випуск 7 / За ред. С.Д.Максименка – К.: ДП, 2007. –
С. 60 68.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред.
В.В.Давыдова. – М.: Педагогика Пресс, 1996. – С. 305
Життєві кризи особистості: Наук. метод. посібник: У
ч. Ч.1.: Психологія життєвих криз / Ред. рада:
В.М. Доній, Г.М. Несен, Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков та
ін. – К.: ІЗИН, 1998. – С. 160 185.
Захарченко О.А. Поспішаймо робити добро. – Черкаси,
– С. 17.
Зеер Є.Ф., Сыманюк Э.Э. Психология профессио
нальных деструкций: Учеб. пособие. – М.: Академич.
проект, 2005.–240 с.
Козлов В.В. Работа с кризисной личностью: Метод.
пособие. – 2 е изд., доп. – М.: Психотерапия, 2007. – 336 с.
Ленин В.И. Странички из дневника. Полное собр. соч. –
Т. 45. – С. 27.
Ливехуд Б. Кризисы жизни – шансы жизни. – Калуга:
Духовное познание, 1994. – 224 с.
Максименко С.Д., Максименко К.С., Папуча М.В.
Психологія особистості / За ред. С.Д.Максименка. –
К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2007. – 296 с.
Маничев С.А. Критические жизненные события и
профессиональное выгорание // Психологические
проблемы самореализации личности / Под ред. Л.А.Ко
ростылевой. – СПб., 2001. – С. 192 203.
Митина Л.М. Психология труда и профессионального
развития учителя: Учеб. пособие. – М.: Академия,
– 320 с.
Моделі розвитку сучасної української школи: Мате
ріали Всеукраїнської науково практичної конферен
ції. – К.: СПД Богданова А.М., 2007. – 240 с.
Модернізація освіти в Україні. Аналітичний огляд
результатів всеукраїнського опитування керівників
навчальних закладів. – К.: К.І.С., 2004. – 32 с.
Моляко В.О. Психологія творчості – нова парадигма
дослідження конструктивної діяльності людини //
Практична психологія та соціальна робота. – 2004. –
№ 8. – С. 1 4.
Психология и учитель: Пер. с англ. / Гуго Мюнстерберг;
пер. А.А.Громбаха. – М.: Совершенство, 1997. – 320 с.
Роджерс К., Фрейберг Д. Свобода учиться. – М.: Смысл,
– 527 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии – СПб.:
Питер Ком, 1998. – 688 с.
Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: у межах і
за межами буденності. – К.: Либідь, 2003. – 376 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.