Роль психічної саморегуляції та її стильові особливості у процесах оволодіння студентами фахом у професіях типу “Людина – людина”
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
динаміка інтелекту, інтелектуальні здібності, мотивація, професійні навички, саморегуляція.Анотація
У статті досліджується динаміка інтелекту, інтелектуальних
здібностей і мотивації у студентів університету в оволодінні ними
знаннями і професійними навичками в тісному взаємозв’язку з
механізмами довільної саморегуляції, що забезпечує їх спрямований
розвиток і гармонізацію. Такий підхід до проблеми, що вивчається,
дозволив нам обґрунтувати і розробити структурно функціональну
схему моделі довільної саморегуляції, на основі якої показати
особистісно стильові особливості конкретного стилю саморегуляції
в навчальному процесі, виконати експериментальні дослідження, в
яких як об’єкт дослідження були задіяні студенти факультету кібер
нетики КНУ імені Тараса Шевченка. Отримані нами експе
риментальні дані і їх статистична обробка показали, з одного боку,
правильність і обґрунтованість розробленої нами моделі довільної
саморегуляції. З іншого – дозволили істотно доповнити її експе
риментально виявленими особливостями стильової індивідуальності
студентів кібернетиків.
Посилання
Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы
исследования. – 2 е изд., переработанное и допол
ненное. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.: ил. (Серия
мастера психологии).
Шадриков В.Д. Деятельность и способности. – М.:
Логос, 1994. – 329 с.: ил.
Зейгарник Б.В., Холмогорова А.Б., Мазур Е.С. Само
регуляция поведения в норме и патологии // Психо
логический ж. – 1988. – Т. 11. – № 2. – С. 122 132.
Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А., Кандыбович С.Л.
Психология высшей школы. – Минск: Харвест, 2006. –
с.
Шадриков В.Д. Психология деятельности и способ
ности человека. – М.: Логос, 1996. – 320 с.
Кружева Т.В., Серьогін Ю.В. Психофізіологічна
готовність студентів педагогічних університетів до
професійної діяльності. – Актуальні проблеми психо
логії. Том V: Психофізіологія. Медична психологія.
Генетична психологія. Випуск 4. / за ред. Максимен
ка С.Д. – К.: Міленіум, 2005. – 284 с.
Конопкин О.А. Психическая саморегуляция произ
вольной активности человека (структурно функцио
нальный аспект) // Вопросы психологии. – 1995. –
№1. – С. 5 12.
Глушков В.М. Мышление и кибернетика // Вопросы
философии. – 1963. – № 1.
Анохин П.К. Методическое значение кибернетических
закономерностей // Материалистическая диалектика
и методы естественных наук. – М., 1968.
Анохин П.К. Принципиальные вопросы общей теории
функциональных систем // Избранные труды. Философс
кие аспекты теории функциональной системы. – М., 1978.
Украинцев Б.С. Самоуправляемые системы и причин
ность. – М., Наука, 1972.
Дмитриев Е.В. Диалектика содержания и формы в
информационных процессах. – Минск, 1973.
Конопкин О.А., Прыгин Г.С. Связь учебной успевае
мости студентов с индивидуально типическими особен
ностями их саморегуляции // Вопросы психологии. –
– №3.
Конопкин О.А., Моросанова В.И. Стилевые особен
ности саморегуляции деятельности // Вопросы пси
хологии. – 1989. – №5.
Круглова Н.В. Особенности саморегуляции учебной
деятельности в подростковом возрасте // Психо
логический журнал. – 1994. – № 1.
Моросанова В.И. Стилевые особенности саморегуляции
личности // Вопросы психол. – 1991. – № 1.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.,
Моросанова В.И. Индивидуальный стиль саморе
гуляция. – М., Наука, 2001.
Холодная М.А. Когнитивные стили. О природе индиви
дуального ума. – 2 е изд. – СПб.: Питер, 2004. – 384
с.:ил. – (Серия “Мастера психологии”).
Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – 3
е изд. – Спб.: Питер, 2007. – 386 с.: ил.
Hunt E., Lunnebord C., Levis J. What does it mean to be
high verbal? // Cognitive Psychology, 1975. – V. 7. –
P. 194 227.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.