Роль психічної саморегуляції та її стильові особливості у процесах оволодіння студентами фахом у професіях типу “Людина – людина”
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pKeywords:
динаміка інтелекту, інтелектуальні здібності, мотивація, професійні навички, саморегуляція.Abstract
У статті досліджується динаміка інтелекту, інтелектуальних
здібностей і мотивації у студентів університету в оволодінні ними
знаннями і професійними навичками в тісному взаємозв’язку з
механізмами довільної саморегуляції, що забезпечує їх спрямований
розвиток і гармонізацію. Такий підхід до проблеми, що вивчається,
дозволив нам обґрунтувати і розробити структурно функціональну
схему моделі довільної саморегуляції, на основі якої показати
особистісно стильові особливості конкретного стилю саморегуляції
в навчальному процесі, виконати експериментальні дослідження, в
яких як об’єкт дослідження були задіяні студенти факультету кібер
нетики КНУ імені Тараса Шевченка. Отримані нами експе
риментальні дані і їх статистична обробка показали, з одного боку,
правильність і обґрунтованість розробленої нами моделі довільної
саморегуляції. З іншого – дозволили істотно доповнити її експе
риментально виявленими особливостями стильової індивідуальності
студентів кібернетиків.
References
Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы
исследования. – 2 е изд., переработанное и допол
ненное. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.: ил. (Серия
мастера психологии).
Шадриков В.Д. Деятельность и способности. – М.:
Логос, 1994. – 329 с.: ил.
Зейгарник Б.В., Холмогорова А.Б., Мазур Е.С. Само
регуляция поведения в норме и патологии // Психо
логический ж. – 1988. – Т. 11. – № 2. – С. 122 132.
Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А., Кандыбович С.Л.
Психология высшей школы. – Минск: Харвест, 2006. –
с.
Шадриков В.Д. Психология деятельности и способ
ности человека. – М.: Логос, 1996. – 320 с.
Кружева Т.В., Серьогін Ю.В. Психофізіологічна
готовність студентів педагогічних університетів до
професійної діяльності. – Актуальні проблеми психо
логії. Том V: Психофізіологія. Медична психологія.
Генетична психологія. Випуск 4. / за ред. Максимен
ка С.Д. – К.: Міленіум, 2005. – 284 с.
Конопкин О.А. Психическая саморегуляция произ
вольной активности человека (структурно функцио
нальный аспект) // Вопросы психологии. – 1995. –
№1. – С. 5 12.
Глушков В.М. Мышление и кибернетика // Вопросы
философии. – 1963. – № 1.
Анохин П.К. Методическое значение кибернетических
закономерностей // Материалистическая диалектика
и методы естественных наук. – М., 1968.
Анохин П.К. Принципиальные вопросы общей теории
функциональных систем // Избранные труды. Философс
кие аспекты теории функциональной системы. – М., 1978.
Украинцев Б.С. Самоуправляемые системы и причин
ность. – М., Наука, 1972.
Дмитриев Е.В. Диалектика содержания и формы в
информационных процессах. – Минск, 1973.
Конопкин О.А., Прыгин Г.С. Связь учебной успевае
мости студентов с индивидуально типическими особен
ностями их саморегуляции // Вопросы психологии. –
– №3.
Конопкин О.А., Моросанова В.И. Стилевые особен
ности саморегуляции деятельности // Вопросы пси
хологии. – 1989. – №5.
Круглова Н.В. Особенности саморегуляции учебной
деятельности в подростковом возрасте // Психо
логический журнал. – 1994. – № 1.
Моросанова В.И. Стилевые особенности саморегуляции
личности // Вопросы психол. – 1991. – № 1.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.,
Моросанова В.И. Индивидуальный стиль саморе
гуляция. – М., Наука, 2001.
Холодная М.А. Когнитивные стили. О природе индиви
дуального ума. – 2 е изд. – СПб.: Питер, 2004. – 384
с.:ил. – (Серия “Мастера психологии”).
Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – 3
е изд. – Спб.: Питер, 2007. – 386 с.: ил.
Hunt E., Lunnebord C., Levis J. What does it mean to be
high verbal? // Cognitive Psychology, 1975. – V. 7. –
P. 194 227.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.