Роль психічної саморегуляції та її стильові особливості у процесах оволодіння студентами фахом у професіях типу “Людина – людина”

Authors

  • Ю.В. Серьогін

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25p

Keywords:

динаміка інтелекту, інтелектуальні здібності, мотивація, професійні навички, саморегуляція.

Abstract

У статті досліджується динаміка інтелекту, інтелектуальних
здібностей і мотивації у студентів університету в оволодінні ними
знаннями і професійними навичками в тісному взаємозв’язку з
механізмами довільної саморегуляції, що забезпечує їх спрямований
розвиток і гармонізацію. Такий підхід до проблеми, що вивчається,
дозволив нам обґрунтувати і розробити структурно функціональну
схему моделі довільної саморегуляції, на основі якої показати
особистісно стильові особливості конкретного стилю саморегуляції
в навчальному процесі, виконати експериментальні дослідження, в
яких як об’єкт дослідження були задіяні студенти факультету кібер
нетики КНУ імені Тараса Шевченка. Отримані нами експе
риментальні дані і їх статистична обробка показали, з одного боку,
правильність і обґрунтованість розробленої нами моделі довільної
саморегуляції. З іншого – дозволили істотно доповнити її експе
риментально виявленими особливостями стильової індивідуальності
студентів кібернетиків.

References

Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы

исследования. – 2 е изд., переработанное и допол

ненное. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.: ил. (Серия

мастера психологии).

Шадриков В.Д. Деятельность и способности. – М.:

Логос, 1994. – 329 с.: ил.

Зейгарник Б.В., Холмогорова А.Б., Мазур Е.С. Само

регуляция поведения в норме и патологии // Психо

логический ж. – 1988. – Т. 11. – № 2. – С. 122 132.

Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А., Кандыбович С.Л.

Психология высшей школы. – Минск: Харвест, 2006. –

с.

Шадриков В.Д. Психология деятельности и способ

ности человека. – М.: Логос, 1996. – 320 с.

Кружева Т.В., Серьогін Ю.В. Психофізіологічна

готовність студентів педагогічних університетів до

професійної діяльності. – Актуальні проблеми психо

логії. Том V: Психофізіологія. Медична психологія.

Генетична психологія. Випуск 4. / за ред. Максимен

ка С.Д. – К.: Міленіум, 2005. – 284 с.

Конопкин О.А. Психическая саморегуляция произ

вольной активности человека (структурно функцио

нальный аспект) // Вопросы психологии. – 1995. –

№1. – С. 5 12.

Глушков В.М. Мышление и кибернетика // Вопросы

философии. – 1963. – № 1.

Анохин П.К. Методическое значение кибернетических

закономерностей // Материалистическая диалектика

и методы естественных наук. – М., 1968.

Анохин П.К. Принципиальные вопросы общей теории

функциональных систем // Избранные труды. Философс

кие аспекты теории функциональной системы. – М., 1978.

Украинцев Б.С. Самоуправляемые системы и причин

ность. – М., Наука, 1972.

Дмитриев Е.В. Диалектика содержания и формы в

информационных процессах. – Минск, 1973.

Конопкин О.А., Прыгин Г.С. Связь учебной успевае

мости студентов с индивидуально типическими особен

ностями их саморегуляции // Вопросы психологии. –

– №3.

Конопкин О.А., Моросанова В.И. Стилевые особен

ности саморегуляции деятельности // Вопросы пси

хологии. – 1989. – №5.

Круглова Н.В. Особенности саморегуляции учебной

деятельности в подростковом возрасте // Психо

логический журнал. – 1994. – № 1.

Моросанова В.И. Стилевые особенности саморегуляции

личности // Вопросы психол. – 1991. – № 1.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.,

Моросанова В.И. Индивидуальный стиль саморе

гуляция. – М., Наука, 2001.

Холодная М.А. Когнитивные стили. О природе индиви

дуального ума. – 2 е изд. – СПб.: Питер, 2004. – 384

с.:ил. – (Серия “Мастера психологии”).

Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – 3

е изд. – Спб.: Питер, 2007. – 386 с.: ил.

Hunt E., Lunnebord C., Levis J. What does it mean to be

high verbal? // Cognitive Psychology, 1975. – V. 7. –

P. 194 227.

How to Cite

Серьогін, Ю. (2019). Роль психічної саморегуляції та її стильові особливості у процесах оволодіння студентами фахом у професіях типу “Людина – людина”. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (3). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%p