Соціально–психологічні особливості мотивації працівників вищих навчальних закладів в умовах змін
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
мотивація, керівник, управління, зміни, персонал, професійна взаємодія, вищі навчальні заклади.Анотація
У статті зроблено спробу дослідити мотиваційні особливості
забезпечення професійної діяльності персоналу вищих навчальних
закладів. Розглянуто процес мотивації працівників вищої школи у
складний та суперечливий період введення змін. Виокремлено умови
здійснення ефективної мотивації управлінським персоналом освітніх
організацій.
Посилання
Бишоп С. Тренинг изменений в организации / С. Би
шоп, Д. Тэйлор; пер.с англ. О.А. Кадикина. – 2 е
междунар. изд. – СПб.: Питер, 2002. – 384 с.
Дмитренко Г.А. Мотивация и оценка персонала:
учебное пособие / Г.А. Дмитренко, Е.А. Шарапатова,
Т.М. Максименко. – К.: МАУП, 2002. – 248 с.: ил.
Егоршин А.П. Мотивация трудовой деятельности:
Учебное пособие / Александр Петрович Егоршин. – Н.
Новгород: НИМБ, 2003. – 320 с.
Зінченко С.М. Управління персоналом в регіональних
органах державної влади як перспектива розвитку ад
міністративної реформи / С.М. Зінченко. – Вісник ХІРУП.
Спецвипуск № 2. – Хмельницький, 2003. – С. 69 71.
Иванова Е.В. Тренинг управления изменениями в
организации / Елена Валериевна Иванова. – СПб.:
Речь, 2007. – 292 с.
Карамушка Л.М. Особливості сприйняття працівни
ками освітніх організацій психологічних умов під
вищення ефективності управління змінами в освітніх
організаціях / Л.М. Карамушка // Наукові праці
Кам’янець Подільського державного університету. Серія:
психологічні науки. – Вип.1. – Кам’янець Подільський:
Видавець Зволейко Д.Г., 2007. – С. 58 68.
Карамушка Л.М. Психологічні особливості введення
змін в освітніх організаціях / Л.М. Карамушка //
Актуальні проблеми психології. Том І.: Організаційна
психологія. Економічна психологія. Соціальна психо
логія: Збірник наукових праць Інституту психології ім.
Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д.,
Карамушки Л.М. – К.: Міленіум, 2005. – Ч.16. – С. 43 49.
Ладанов И.Д. Практический менеджмент. Психо
техника управления и самотренировки / Иван Дмит
риевич Ладанов. – М.: Корпоративные стратегии,
– 496 с.
Макарова И.К. Управление персоналом: наглядные
учебно методические материалы / Ирина Камильевна
Макарова. – М.: ИМПЭ им. А.С. Грибоедова, 2006. – 98 с.
Макарова И.К. Управление человеческими ресурсами:
пять уроков эффективного HR менеджмента / Ирина
Камильевна Макарова. – М.: Дело, 2007. – 232 с.
Нирмаер Р. Мотивация / Р. Нирмаер, М. Зайфферт; пер.
с нем. Е.А. Зись. – М.: ОМЕГА Л, 2006. – 124 с.: ил.,
табл.
Орбан Лембрик Л.Е. Психологія управління: Навчаль
ний посібник / Лідія Ернестівна Орбан Лембрик. –
Івано Франківськ: Плай, 2001. – 695 с.
Скідін О.Л. Основи використання соціальних техно
логій в управлінні вищими закладами освіти: на
вчальний посібник / Олег Леонідович Скідін. – За
поріжжя: ЗДУ, 2003. – 277 с.
Сладкевич В.П. Мотивационный менеджмент: Курс
лекций / Владимир Петрович Сладкевич. – К.: МАУП,
– 168 с.
Советский энциклопедический словарь. – М.: Советс
кая энциклопедия, 1985. – 1600 с.
Стюарт Дж. Тренинг организационных изменений /
Джим Стюарт; [пер. с англ. А. Смирнов]. – СПб.: Питер,
– 256 с: ил. – (Серия “Эффективный тренинг”).
Сучасний тлумачний словник української мови: 50000
слів / За заг. ред. В.В. Дубічинського. – Х.: ВД
“ШКОЛА”, 2006. – 832 с.
Технології роботи організаційних психологів: навчаль
ний посібник для студентів вищих навчальних закла
дів та слухачів інститутів післядипломної освіти /
[Л.М. Карамушка, Т.В. Зайчикова, О.В. Винославська
та ін.]; за наук. ред. Л.М. Карамушки. – К.: Фірма
“ІНКОС”, 2005. – 366 с.
Управління навчальним закладом: Навчально мето
дичний посібник. Абетка менеджера освіти / [В.В.
Григораш, О.М. Касьянова, О.І. Мармаза та ін.]. – Харків:
Веста: Ранок, 2004. – У 2 х частинах. – Ч.1. – 160 с. –
(Серія “Управління школою”).
Урбанович А.А. Психология управления: Учебное
пособие / Алексей Аркадьевич Урбанович. – Мн.:
Харвест, 2003. – 640 с.– (Библиотека практической
психологии).
УСЕ / Універсальний словник енциклопедія / Гол. ред.
М. Попович. – 3 є вид., перероб., доп. – К.: Всеувито,
Новий друк, 2003. – 1414 с.
Учебный социологический словарь с английскими и
испанскими эквивалентами / Под ред. С.А. Кравченко. –
е изд., доп. и перераб. – М.: Экзамен, 2001. – 512 с.
Фрайлингер К. Управление изменениями в организа
ции / К. Фрайлингер, И. Фишер; пер. с нем. Н.П. Бе
реговая, И.А. Сергеева. – М.: Книгописная палата,
– 264 с.
Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх
реформ / Майкл Фуллан; [пер. з англ. Г. Шиян, Р.
Шиян]. – Л.: Літопис, 2000. – 269 с.
Хайруллин Н.Г. Высшее образование: время перемен /
Н.Г. Хайруллин, Э.Р. Тагиров. – Казань: ООО “Центр
оперативной печати”, 2001. – 108 с.
Хижняк Л.М. Перетворення організацій в умовах
соціально економічних змін / Лариса Михайлівна
Хижняк. – Х.: Основа, 1999. – 272 с.
Шегда А.В. Менеджмент: Навчальний посібник /
Анатолій Васильович Шегда. – К.: Т во “Знання”, КОО,
– 583 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.