Соціально–психологічні особливості мотивації працівників вищих навчальних закладів в умовах змін
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pKeywords:
мотивація, керівник, управління, зміни, персонал, професійна взаємодія, вищі навчальні заклади.Abstract
У статті зроблено спробу дослідити мотиваційні особливості
забезпечення професійної діяльності персоналу вищих навчальних
закладів. Розглянуто процес мотивації працівників вищої школи у
складний та суперечливий період введення змін. Виокремлено умови
здійснення ефективної мотивації управлінським персоналом освітніх
організацій.
References
Бишоп С. Тренинг изменений в организации / С. Би
шоп, Д. Тэйлор; пер.с англ. О.А. Кадикина. – 2 е
междунар. изд. – СПб.: Питер, 2002. – 384 с.
Дмитренко Г.А. Мотивация и оценка персонала:
учебное пособие / Г.А. Дмитренко, Е.А. Шарапатова,
Т.М. Максименко. – К.: МАУП, 2002. – 248 с.: ил.
Егоршин А.П. Мотивация трудовой деятельности:
Учебное пособие / Александр Петрович Егоршин. – Н.
Новгород: НИМБ, 2003. – 320 с.
Зінченко С.М. Управління персоналом в регіональних
органах державної влади як перспектива розвитку ад
міністративної реформи / С.М. Зінченко. – Вісник ХІРУП.
Спецвипуск № 2. – Хмельницький, 2003. – С. 69 71.
Иванова Е.В. Тренинг управления изменениями в
организации / Елена Валериевна Иванова. – СПб.:
Речь, 2007. – 292 с.
Карамушка Л.М. Особливості сприйняття працівни
ками освітніх організацій психологічних умов під
вищення ефективності управління змінами в освітніх
організаціях / Л.М. Карамушка // Наукові праці
Кам’янець Подільського державного університету. Серія:
психологічні науки. – Вип.1. – Кам’янець Подільський:
Видавець Зволейко Д.Г., 2007. – С. 58 68.
Карамушка Л.М. Психологічні особливості введення
змін в освітніх організаціях / Л.М. Карамушка //
Актуальні проблеми психології. Том І.: Організаційна
психологія. Економічна психологія. Соціальна психо
логія: Збірник наукових праць Інституту психології ім.
Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д.,
Карамушки Л.М. – К.: Міленіум, 2005. – Ч.16. – С. 43 49.
Ладанов И.Д. Практический менеджмент. Психо
техника управления и самотренировки / Иван Дмит
риевич Ладанов. – М.: Корпоративные стратегии,
– 496 с.
Макарова И.К. Управление персоналом: наглядные
учебно методические материалы / Ирина Камильевна
Макарова. – М.: ИМПЭ им. А.С. Грибоедова, 2006. – 98 с.
Макарова И.К. Управление человеческими ресурсами:
пять уроков эффективного HR менеджмента / Ирина
Камильевна Макарова. – М.: Дело, 2007. – 232 с.
Нирмаер Р. Мотивация / Р. Нирмаер, М. Зайфферт; пер.
с нем. Е.А. Зись. – М.: ОМЕГА Л, 2006. – 124 с.: ил.,
табл.
Орбан Лембрик Л.Е. Психологія управління: Навчаль
ний посібник / Лідія Ернестівна Орбан Лембрик. –
Івано Франківськ: Плай, 2001. – 695 с.
Скідін О.Л. Основи використання соціальних техно
логій в управлінні вищими закладами освіти: на
вчальний посібник / Олег Леонідович Скідін. – За
поріжжя: ЗДУ, 2003. – 277 с.
Сладкевич В.П. Мотивационный менеджмент: Курс
лекций / Владимир Петрович Сладкевич. – К.: МАУП,
– 168 с.
Советский энциклопедический словарь. – М.: Советс
кая энциклопедия, 1985. – 1600 с.
Стюарт Дж. Тренинг организационных изменений /
Джим Стюарт; [пер. с англ. А. Смирнов]. – СПб.: Питер,
– 256 с: ил. – (Серия “Эффективный тренинг”).
Сучасний тлумачний словник української мови: 50000
слів / За заг. ред. В.В. Дубічинського. – Х.: ВД
“ШКОЛА”, 2006. – 832 с.
Технології роботи організаційних психологів: навчаль
ний посібник для студентів вищих навчальних закла
дів та слухачів інститутів післядипломної освіти /
[Л.М. Карамушка, Т.В. Зайчикова, О.В. Винославська
та ін.]; за наук. ред. Л.М. Карамушки. – К.: Фірма
“ІНКОС”, 2005. – 366 с.
Управління навчальним закладом: Навчально мето
дичний посібник. Абетка менеджера освіти / [В.В.
Григораш, О.М. Касьянова, О.І. Мармаза та ін.]. – Харків:
Веста: Ранок, 2004. – У 2 х частинах. – Ч.1. – 160 с. –
(Серія “Управління школою”).
Урбанович А.А. Психология управления: Учебное
пособие / Алексей Аркадьевич Урбанович. – Мн.:
Харвест, 2003. – 640 с.– (Библиотека практической
психологии).
УСЕ / Універсальний словник енциклопедія / Гол. ред.
М. Попович. – 3 є вид., перероб., доп. – К.: Всеувито,
Новий друк, 2003. – 1414 с.
Учебный социологический словарь с английскими и
испанскими эквивалентами / Под ред. С.А. Кравченко. –
е изд., доп. и перераб. – М.: Экзамен, 2001. – 512 с.
Фрайлингер К. Управление изменениями в организа
ции / К. Фрайлингер, И. Фишер; пер. с нем. Н.П. Бе
реговая, И.А. Сергеева. – М.: Книгописная палата,
– 264 с.
Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх
реформ / Майкл Фуллан; [пер. з англ. Г. Шиян, Р.
Шиян]. – Л.: Літопис, 2000. – 269 с.
Хайруллин Н.Г. Высшее образование: время перемен /
Н.Г. Хайруллин, Э.Р. Тагиров. – Казань: ООО “Центр
оперативной печати”, 2001. – 108 с.
Хижняк Л.М. Перетворення організацій в умовах
соціально економічних змін / Лариса Михайлівна
Хижняк. – Х.: Основа, 1999. – 272 с.
Шегда А.В. Менеджмент: Навчальний посібник /
Анатолій Васильович Шегда. – К.: Т во “Знання”, КОО,
– 583 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.