ПСИХОЛОГІЯ РОЗУМІННЯ ТВОРЧИХ СТОМАТОЛОГІЧНИХ ЗАДАЧ ЛІКАРЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
творче мислення, творча стоматологічна задача, процес розуміння стоматологічного завдання, розуміння-прогнозування, розуміння-впізнавання, розуміння-об’єднання, розуміння-поясненняАнотація
Стаття присвячена аналізу процесу розуміння творчих стоматологічних
задач лікарями. Зокрема описано чотири мисленнєві процедури,
що визначають процес розуміння - розуміння-впізнавання, розуміння-
прогнозування, розуміння-об’єднання, розуміння-пояснення. Також
звертається увага на мікроетапи розуміння умови творчої стоматологічної
задачі: загальне ознайомлення з умовою задачі, розподіл умови
задачі на головну і другорядну частини, перекодування задачі на «свою
мову», новий рівень вивчення умови задачі, виділення сутності задачі,
етап включення умови творчої стоматологічної задачі в ланцюг знань і
досвіду лікарів, настання розуміння умови і висування гіпотези.
Посилання
Антонов А.В. Сприймання та розуміння тексту / А.В. Антонов.
- К.: Знання, 1977. - 48 с.
Ардаматский Н.А. Клиническое мышление, его воспитание и
совершенствование / Н.А. Ардаматский / Науч. ред. М.М. Кирилов.
- Саратов: Приволж. кн. изд-во, 1992. - 123 с.
Гурова Л.Л. Психологический анализ решения задач /
Л.Л. Гурова. - Воронеж: Изд-во ВГУ, 1976. - 327 с.
Доблаев Л.П. Смысловая структура ученого текста и проблемы
его понимания / Л.П Доблаев. - М.: Педагогика, 1982. - 176 с.
Знаков В.В. Понимание в познании и общении / В.В. Знаков.
- М.: Изд-во РАН Института психологии, 1994. - 237 с.
Коваленко А.Б. Психологія розуміння / А.Б. Коваленко. -
К., 1999. - 184 с.
Корнилов Ю.К. Психологические проблемы понимания /
Ю.К. Корнилов. - Ярославль: Изд-во Ярослав. ун-та, 1979. -
с.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток
особистості / Г.С. Костюк. - К.: Рад. школа. 1989. - 608 с.
Мойсеенко Л.А. Психологія творчого математичного мислення
/ Л.А. Мойсеенко. - Івано-Франківськ: Факел, 2003. - 481 с.
Моляко В.О. Психология решения школьниками творческих
задач / В.О. Моляко. - К.: Рад. шк., 1983. - 101 с.
Пропедевтика внутрішніх хвороб / [Децик Ю.І., Нейко Є.М.,
Пиріг Л.А. та ін.] ; за ред. Ю.І. Децика. - К.: Здоров’я,
- 504 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн.
- М., 1976. - 416 с.
Чепелева Н.В. Психологія читання тексту студентами вузів
/ Н.В. Чепелева. - К., 1990. - 100 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.