ПРОЦЕС СТАНОВЛЕННЯ ЦІННОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ В ОНТОГЕНЕЗІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
становлення цінностей, особистість в онтогенезі, етапи становлення цінностей, інтелектуальний розвиток, моральний розвиток, кризи особистості.Анотація
У статті зроблено спробу універсалізації процесу становлення цінностей
особистості в онтогенезі. В результаті концептуального аналізу
інтелектуального, морального розвитку та криз особистості у контексті
вікової періодизації зроблено припущення, що становлення цінностей
особистості в онтогенезі відбувається стадійно, проходячи певні життєві
цикли. Процес становлення цінностей особистості в онтогенезі проходить
стадії, що змінюються в середньому кожні дванадцять років і
відповідно змінюється ієрархія та зміст її цінностей.
Посилання
Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. - М.: Мысль,
- 299 с.
Головаха Е.И., Кроник А.А. Психологическое время личности.
-е изд., испр. и доплн. - М.: Смысл, 2008. - 267 с.
Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения: В
двух томах. - Том 1. - М.: Педагогика, 1982. - 656 с.
Коменский Я. А.Избранные педагогические сочинения: В
двух томах. - Том 2. - М.: Педагогика, 1982. - 576 с.
Крайг Г. Психология развития. - Спб.: Питер, 2000. - 992 с.
Кроник А.А., Головаха Е.И. Психологический возраст
личности / / Психологический журнал. - 1983. - № 5. -
С. 57-65.
Кроник А.А., Ахмеров Р.А. Каузометрия: методы самопознания,
психодиагностики и психотерапии в психологии
жизненного пути. - 2-е издание, исправленное и дополненное.
- М.: Смысл, 2008. - 294 с.
Пинаева С.Е., Андреев Н.В. Личностное и профессиональное
развитие в период зрелости / / Вопросы психологии. -
- № 2. - С. 3-10.
Романюк Л.В. Ціннісні орієнтації студентів: сутність,
структура і психологічні механізми розвитку. - Кам’янець-
Подільський: Абетка-НОВА, 2004. - 188 с.
Титаренко Т.М. Життєва криза очима психолога [Електронний
ресурс] / У психолога. - Режим доступу до порталу:
h ttp ://upsihologa .com.ua/tytarenko_crisis2.html
Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Пер. с англ.;
Общ. ред. и предисл. А.В. Толстых. - М.: Издательская
группа «Прогресс», 1996. - 344 с.
Эриксон Г. Эрик. Детство и общество. - СПб.: Ленато: АСТ,
- 592 с.
Kohlberg L. Moral stages and moralization: The cognitive
developmental approach / / Moral development and behavior:
Theory research and Social issues. - N.Y., 1976. - P. 31-53.
Kohlberg L. Moral development and identification / / Child
psychology. - Chicago: NSSE, 1963. - P. 277-332.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.