ДЕЗАДАПТАЦІЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЯК ФАКТОР ПРОЯВУ СТРЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
стрес, студент-першокурсник, адаптаційний процес, дезадаптація, адаптивність, вища школа.Анотація
Стаття присвячена вивченню актуальних проблем, пов’язаних із
процесом адаптації студентської молоді до навчання у вищій школі,
акцентується увага на виникненні стресів у цей період, що пов’язані
з відсутністю конструктивних способів подолання складних ситуацій.
У роботі проводиться детальний аналіз вітчизняних і закордонних наукових
досліджень щодо феноменології позначеної проблеми, розглядається
доцільність впровадження антистрес-тренінгу для підвищення
адаптаційного потенціалу студентської молоді, а також формулюються
перспективи подальших досліджень проблеми.
Посилання
Делікатний К.Г. Становлення студента: Питання адаптації
випускника школи у вузі. - К., 1994.
Журнал «Позакласний час». - 1999. - № 5. - С. 10-11, С.
-16.
Казміренко В.М. Програма дослідження психо-соціальних
факторів адаптації студента до навчання у ВНЗ і майбутній
професії / / Практична психологія й соціальна робота. -
- № 6. - С. 76-78.
Левківська Г. П., Сорочинська В. Є., Штифурок В. С. Адаптація
першокурсників в умовах вищого навчального закладу
освіти: Навчальний посібник. - К., 2001. - 128 с.
Меерсон Ф. З ., Пшенникова М. Г. Адаптация к стрессорным
ситуациям и физическим нагрузкам. - М.: Медицина,1998. -
с.
Реан А. А. К проблеме социальной адаптации личности / /
Вестник СПбГУ, сер.6, вып.3. - 1995. - №20. - С.74-79.
Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога:
Учебн. пособие: В 2 Кн. - М.: Гуман. изд. Центр «ВЛАДОС»,
Розов В.І. Керування стресом в оперативно-розшуковій діяльності.
- К.: КНТ, 2006.
Семиченко В. А. Психологія особистості / В. А. Семичен-
ко. - Київ, 2001 - 426 с.
Яницкий М.С. Адаптационный процесс: психологические
механизмы и закономерности динамики / / Учебное пособие.
- Кемерово: Кемеровский государственный университет,
- 84 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.