Використання коучингової колоди метафоричних асоціативних карт «Супервізія» як одного з можливих інструментів професійного супроводу психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-40.95-104Keywords:
метафоричні асоціативні карти, психологія, студенти, навчання, практичний психолог, супервізія.Abstract
У статті розглянуто особливості застосування коучингової колоди метафоричних асоціативних карт (далі –МАК) «Супервізія» як одного з інструментів, що допоможе майбутнім психологам, а також психологам-практикам, які вже працюють, у процесі вирішення актуальних питань у сфері професійної діяльності. Описано, що застосування МАК є новітнім методом визначення актуальної інформації щодо внутрішнього стану, а також виокремлення переживань особистості, які можна вирішити шляхом аналізу асоціативних образів, що виникають під час роботи з асоціативними картами. Показано, що асоціативні карти є універсальним інструментом роботи, який підходить для використання у професійній діяльності фахівців психологічного профілю. Представлено зміст авторської колоди метафоричних асоціативних карт «Супервізія», що відображають склад професійної діяльності психолога, основні вимоги професії до особистості професіонала, провідні сфери його життя, а також містять перелік емоційних станів і психологічних переживань особистості, необхідних для поглибленої роботи із запропонованими асоціативним картами. Запропоновано вправи та можливі способи роботи із зазначеною колодою МАК, які ми рекомендуємо використовувати з метою навчання професійно важливим навичкам і розвитку необхідних професійних якостей психолога в роботі як з практикуючими, так і майбутніми фахівцями психологічного профілю.
References
Берн Э. Игры, в которые играют люди. Психология человеческих взаимоотношений. Люди, которые играют в игры. Психология человеческой судьбы / Э. Берн ; пер. с англ. А. Грузберга. – М. : Эксмо, 2012. – 352 с.
Попова Г. В. Алгоритмы применения метафорических ассоциативных карт в индивидуальном консультировании / Г. В. Попова, Н. Э. Милорадова // Актуальні напрямки сучасної практичної психології і психотерапії : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – Х. : ХНУВС, 2013. – С. 57–60.
Пряжников Н. С. Профессиональное и личностное самоопределение / Н. С. Пряжников. – М., 1996. – 256 с.
Фрейд З. Психология бессознательного / З. Фрейд. – М. : Просвещение, 1990. – 448 с.
Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентичность : монография / Л. Б. Шнейдер. – М. : МОСУ, 2001. – 272 с.
Юнг К. Подход к бессознательному / К. Юнг // Архетип и символ. – М. : Ренессанс, 1991. – 65 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.