Психологічний тренінг як засіб розвитку та психокорекції професійної свідомості студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-38.%25pKeywords:
професійна свідомість, психологічна корекція професійної свідомості, психологічний тренінг, професійна мотивація, професійна спрямованість особистості, самооцінка, самоставлення особистості.Abstract
У статті охарактеризовано сутність активних та інтерактивних методів навчання у виші, в ході теоретико-методичного аналізу сучасних психологічних досліджень з’ясовано їх розвивальний та корекційний вплив на особистісно-професійний розвиток майбутнього фахівця. Найбільше уваги приділено опису комплексу психодіагностичних методик, які можуть використовуватися для вивчення окремих складових професійної свідомості та їх зміни під час корекційно-розвивального впливу психологічного тренінгу розвитку й корекції професійної свідомості студентів. Зазначено основні положення та ідеї психологічного дослідження, які лягли в основу емпіричного дослідження ефективності навчального психологічного тренінгу як засобу розвитку та психологічної корекції професійної свідомості майбутніх фахівців. Автором описано програму навчального психологічного тренінгу та його розвивально-корекційні можливості.
Представлено результати аналізу запровадження в практику професійної підготовки навчального професійного тренінгу розвитку та корекції професійної свідомості. Встановлено, що внаслідок проходження навчального психологічного тренінгу, по-перше, відбувалися зміни у професійній мотивації студентів (з’явився домінуючий тип професійної мотивації та мотивації професійної психологічної допомоги з орієнтацією на саморозвиток); по-друге, відбулися зміни спрямованості особистості (з’явився домінуючий тип спрямованості, яскраво вираженим став гуманістичний тип спрямованості, спостерігається зміщення в типі спрямованості екзистенційних особистостей до гуманістичних); по-тре-тє, відбулися зміни в самооцінці майбутніх психологів (у більшості студентів вона стала адекватною); по-четверте, у 91,5% студентів поліпшилося загальне позитивне самоставлення.
References
Акопов Г. В. Диагностика профессионального сознания / Г. В. Акопов // Психология в вузе. – 2004. – № 4. – С. 3–38.
Бадмаев Б. Ц. Методика преподавания психологии / Б. Ц. Бадмаев. – М. : ВЛАДОС, 2001. – 304 с.
Гуслякова Н. И. Психологические механизмы становления профессионального сознания будущего учителя : автореф. дисс. … д-ра психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогическая
психология» / Нина Ивановна Гуслякова. – Самара, 2010. – 40 с.
Євдокимова Н. О. Навчальний тренінг як технологія підготовки фахівця у ВНЗ / Н. О. Євдокимова, Ю. Л. Швалб // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2011. – Т. 2. – Вип. 7. – С. 121–217.
Коломинський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект) : монографія / Н. Л. Коломинський. – К. : МАУП, 2000. – 286 с.
Середа Г. К. Проблема памяти и обучения / Г. К. Середа // Вопросы психологии. – 1967. – № 1. – С. 32–37.
Тонких Г. Д. Формирование планиметрических понятий у учащихся посредством организации рефлексивной деятельности в условиях уровневой дифференциации : дисс. … канд. пед. наук / Г. Д. Тонких. – Чита, 2002. – 191 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.