Психологічні особливості мотиваційної регуляції процесу становлення професійного образу «Я» у майбутніх психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-37.%25pKeywords:
мотивація, процес становлення, студенти, професійний образ «Я», особистісна зрілість, навчання, професія, особистість, професійне самовизначення, юнацький вік, психологічний захист.Abstract
Акцентовано, що мотивація у процесі становлення професійного образу «Я» студентів виступає як своєрідний механізм поведінки, який зумовлює міру цілеспрямованості професійної поведінки. Зазначено, що професійно-особистісний образ «Я» майбутнього фахівця в обраній галузі включає формування у нього ціннісного ставлення до професійної діяльності і власної індивідуальності, прагнення до професійної й особистісної самореалізації, самовдосконалення, виконання професійної діяльності на високому рівні майстерності, до високих результатів професійної діяльності й успішності в різних царинах життя. Визначено, що соціально-освітній компонент професійно-особистісного образу «Я» майбутнього фахівця в обраній галузі розкривається через його інтеграційний характер, суб’єктну природу, багаторівневість, практичну спрямованість, ціннісний характер, її структуру, критерії сформованості, особливості реалізації цього процесу у ВНЗ. Показано, що становлення ґендерної ідентичності в процесі формування професійного образу «Я» відображає складний процес інтеграції ґендерних ідентифікацій, професійних настановлень, адаптивних характеристик, особистісних особливостей і вимог соціального середовища. З’ясовано, що успішність становлення професійного образу «Я» пов’язана з такими якостями студентів, як адекватна самооцінка, розвинений самоконтроль і внутрішній локус контролю, сформована мотивація учіння, ефективність психологічного захисту, тобто якостями, що характеризують особистісну зрілість, визначають у процесі навчання професії, формують цілісної структури професійного образу «Я» особистості студента.
References
Вилюнас В. К. Психологические механизмы мотивации человека / В. Вилюнас. – М. : Изд-во МГУ, 1990. – 288 с.
Галаль Абдо Саид Салем. Структура профессиональной мо- Галаль Абдо Саид Салем. Структура профессиональной мотивации у студентов педагогических университетов (Опыт сравнительного Российско-Йеменского исследования) : дис. ... кандидата психол. наук: 19.00.07 / Галаль Абдо Саид
Салем. – СПб., 2001. – 178 c.
Горчакова Е. Б. Мотив достижения успеха в структуре личности и деятельности будущих менеджеров: Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Горчакова Елена Борисовна. – Хабаровск, 2002. – 164 c.
Иванников В. А. Психологические механизмы волевой регуляции / В. А. Иванников. – М. : МГУ, 1991.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М. – 1998. – 240 с.
Ломов Б. Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии / Б. Ф. Ломов. – М.: Наука. – 1999. – 350 с.
Магомед-Эминов М. Ш. Мотивация достижения: структура и механизмы: автореф. дис. на соискание науч. степени канд. психол. наук: 19.00.07 / М. Ш. МагомедЭминов. – М., 1987. – 26 с.
Реан А. А. Психология изучения личности [Учеб. пособие] / А. А. Реан. – СПб. : Изд-во В.А. Михайлова, 1999. – 288 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2004. – 713 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность: в 2-х томах / Х. Хекхаузен. – М. : Педагогика, 1986. – 240 с.
Deci E.L. Self-determination and intrinsic motivation in human behavior / E.L.Deci, R.M.Ryan. – 1985.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.