Волонтерська діяльність як засіб індивідуалізації професійної підготовки студентів-психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25pKeywords:
волонтерська діяльність, індивідуалізація, діалог, життєва ситуація, сенс професії, комунікативна компетентність, якісне професійне визначення.Abstract
У статті обґрунтовано
важливість волонтерської діяльності як додаткового ресурсу індивідуа-
лізації особистості майбутніх психологів та можливості якісного визна-
чення майбутньої сфери професійної діяльності, розуміння соціального
сенсу професії.
Показано задачі волонтерської діяльності як засобу індивідуалі-
зації професійної підготовки студентів-психологів: надати можливість
кожному студенту уточнити найбільш перспективне місце професійної
спеціалізації; випробувати свої сили, ствердитися у правильності свого
вибору; відчути значущість професії, створити її образ; накреслити свій
подальший професійний розвиток; зрозуміти, наскільки професія від-
повідає власній індивідуальності; набути власний досвід у конкретній
практичній діяльності, життєвій ситуації, у роботі з конкретною лю-
диною; розширити «горизонти» професії; усвідомити, які професійно
важливі якості необхідні для роботи з певною категорією людей і дітей;
накреслити майбутній образ «Я – успішний професіонал».
Встановлено, що волонтерська діяльність сприяє: якісному вклю-
ченню студента у навчальний процес; якісному визначенню студентом
свого майбутнього місця роботи; формуванню відповідальної позиції за
власну освіту, якість навчання; глибокому знанню професії, вмінню те-
оретичні знання застосовувати у практичній діяльності; зацікавленості
у самоудосконаленні, розумінні смисложиттєвих орієнтацій в особис-
тому та професійному житті; ціннісному ставленню до кожної людини,
незалежно від віку, соціального статусу; ціннісному ставленню до про-
фесії психолога.
References
Андриенко А.В. К вопросу о личностных и профессиональных качествах практических психологов / А.В. Андриенко // Инновации в образовании. – 2006. – №5. – С. 79–83.
Боднарь М.С. К вопросу о подготовке практического психолога / М.С.Боднарь // Практична психологія і соціальна робота. – 2005. – №7. – С. 71–74.
Иванников В.А. Проблемы подготовки психологов / В.А.Иванников // Вопросы психологии. – 2006. – №1. – С. 48–52.
Левитес Д.Г. Качество образования и безопасность страны / Д.Г.Левитес // Мир образования – образование в мире. – 2002. – №1. – С. 24–39.
Марголис А.А. Критерии профессиональной компетентности педагога-психолога / А.А.Марголис, И.В.Коновалова // Психологическая наука и образование. – 2010. – №1. – С. 13–19.
Методологічні та теоретичні проблеми психології: навч. посібник / М.С.Корольчук, Ю.Л.Трофімов, В.І.Осьодло та ін. – К. : Ніка – Центр, 2008. – 336 с.
Нюттен Ж. Мотивация, действие и перспектива будущего / под ред. Д.А.Леонтьева / Н.Нюттен. – М. : Смысл, 2004. – 608 с.
Панок В.Г. Практична психологія: Теоретико-методологічні засади розвитку: Монографія / В.Г.Панок. – Чернівці : Технодрук, 2010. – 486 с.
Чепелєва Н.В. Особистісна підготовка практичного психолога в умовах вищого навчального закладу / Н.В.Чепелєва // Теоретико-методологічні проблеми розвитку особистості в системі неперервної освіти: Матеріали методологічного семінару АПН України 16 грудня 2004 р. / За ред. академіка С.Д. Максименка. – К., 2005. – 716 с.
Чепелєва Н.В. Формирование профессиональной компетентности практического психолога / Н.В.Чепелєва // Проблеми та перспективи розвитку психології в Україні: Матеріали ІІ з’їзду Товариства психологів України (Київ, 23-27 вересня 1996р.); [У16т., 18кн.] – Т.12. – Симпозіум «Теоретичні і методичні проблеми розвитку практичної психології» – К., 1996. – 163 с.
Чепелєва Н.В. Формування професійної компетентності в процесі вузівської підготовки психолога-практика / Н.В.Чепелєва // Актуальні проблеми психології: Наукові записи інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. академіка С.Д. Максименка. – К., 1999. – Вип. 19. – 286 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.