Актуальність роботи практичного психолога з тимчасовою дитячою групою в умовах оздоровчого табору
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25pKeywords:
тимчасова дитяча група, індивідуальна та групова робота, цільова систематична тренінгова програма, адаптація, самореалізація.Abstract
Проаналізовано специфіку
впливу тимчасового дитячого колективу на розвиток особистості дити-
ни залежно від віку і соціальної ситуації розвитку, яка обумовлюєть-
ся процесом входження дитини у нову соціальну групу, адаптацією до
нових умов проживання, спілкування і взаємодії зі специфічним серед-
овищем оздоровчого та дозвіллєвого спрямування. Саме тому важливим
напрямком роботи з дитиною та групою дітей є цілеспрямована систе-
матизована робота практичного психолога, що має враховувати усі осо-
бливості розвитку і формування особистості дитини, реалізовуватися на
засадах етики, відповідальності, доступності, професіоналізму, чітко
виваженого індивідуального підходу до кожної дитини.
Розроблено й апробовано цільову тренінгову програму роботи з
тимчасовою дитячою групою відповідно до вікових особливостей розви-
тку дитини та основних напрямів діяльності дитячих оздоровчих табо-
рів, враховуючи типові психологічні проблеми, що виникають у процесі
адаптації дитини до нового соціально-психологічного середовища.
Обґрунтовано застосування систематичної програми роботи відпо-
відно до віку і основних запитів дітей та їх батьків, що була впровадже-
на впродовж 2015-2016 років і успішно використовується психологом
Програми активного відпочинку для дітей «Zефір» (Україна).
Запропоновано систему методик для індивідуальної та групової
діагностики психологічних особливостей розвитку та виявлення потреб
дитини у ситуації перебування у тимчасовій дитячій групі. Саме вива-
жене поєднання індивідуального підходу та групової роботи, своєчасна
діагностика і виявлення проблем дитини, професійна робота психолога у
поєднанні з продуктивною взаємодією з іншими членами колективу (як
дитячого, так і дорослого) дає бажані результати: пришвидшує та полег-
шує процес адаптації дітей, згуртовує, зменшує емоційну напругу і дає
можливість успішно взаємодіяти, самореалізуватися кожній дитині.
References
Вікова і педагогічна психологія / [О.В.Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін]. – 2-е вид., допов. – К. : Каравела, 2009. – 400 с.
Выготский Л.С. Педология подростка : детская психология / Л.С.Выготский // Собрание сочинений : в 6-ти т. – М. : Педагогика, 1984. – Т. 4. – 242 с.
Драгунова Т.В. Подросток / Т.В. Драгунова. – М. : Знание, 1976. – 96 с.
Роков Г.А. Воспитатели, школа и молодое поколение : пед. очерки Г.Рокова / Г.А.Роков. – Москва : тип. т-ва И.Д. Сытина, 1910. – 195 с.
Фортунатов Г.А. О преподавании психологии в педагогических училищах / Г.А.Фортунатов. – Москва : Государственное учебно-педагогическое издательство Министерства Просвещения РСФСР. –1951 г. – 44 с.
Харламов И.Ф. Педагогика : Учеб. пособие / И.Ф.Харламов. – М. : Юрист, 3-е изд., перераб. и доп. – 1997. – 512 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.