Формування поведінки подолання в процесі професійного становлення майбутніх психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-35.%25pKeywords:
поведінка подолання, копінг-дії, копінг-стратегії, копінг-стилі, професійне становлення, майбутні психологи, життєва ситуація, складна життєва ситуація.Abstract
Представ-
лено результати вивчення поведінки подолання студентів психологів у
процесі їх професійного становлення, яка складається з копінг-дій, ко-
пінг-стратегій та копінг-стилів.
Досліджено, що в складних життєвих ситуаціях майбутні психо-
логи використовують адаптивні стратегії подолання: уникнення, відво-
лікання та соціальне відволікання, які не спрямовані безпосередньо на
зміну ситуації та її вирішення, втім забезпечують відчуття емоційного
комфорту та прийняття інших. При дослідження копінг-поведінки зро-
блено висновок про виразність асоціальних та пасивних стратегій подо-
лання. Було доведено існування тісних зв’язків між курсом навчання
і вибором копінг-стратегій. Із набуттям професійних знань, формуван-
ням умінь та навиків способи подолання із труднощами змінюються у
бік зниження кількості непродуктивних стратегій. Зроблено висновок,
що диференційованість, точність, прогностичність когнітивної оцінки
майбутніми психологами складної ситуації залежить від етапу профе-
сійної підготовки. Найбільша динаміка характерна для просоціальних і
пасивних копінг-стратегій.
Застосування факторного аналізу дозволило отримати чітко струк-
туровану, внутрішньо несуперечливу матрицю, що описує 76,29% су-
купної дисперсії, яка базується на результатах загальновизнаних і ши-
роко застосованих в психології опитувальників.
References
Арестова О.Н. Операциональные аспекты временной перспективы личности / О.Н. Арестова // Вопросы психологии. – 2000. – №4. – С. 61–73.
Либина А.В. Совладающий интеллект: человек в сложной жизненной ситуации / А.В. Либина. – М. : ЭКСМо, 2008. – 400 с.
Наследов А.Д. Математические методы психологического исследования. Анализ и интерпретация данных : [учебное пособие. 2-е изд., испр. и доп] / А.Д.Наследов. – СПб. : Речь, 2006. – 392 с.
Dennett D. A Companion to the Philosophy of Mind / Daniel Dennett. – Massachusetts : Blackwell, 2005. – P. 236–244.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.