Губристична мотивація як чинник становлення Я-концепції у студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-35.%25pKeywords:
губристична мотивація, прагнення до переваги, прагнення до досконалості, Я-концепція, самоставлення.Abstract
Представлено результати вивчення структури
Я-концепції особистості у студентському віці, типологічних характе-
ристик губристичної мотивації студентів, з урахуванням яких можна
характеризувати відмінності у Я-концепції та самоставленні студентів.
У дослідженні показано трифакторну структуру Я-концепції сту-
дентів. Встановлено, що перший компонент розкриває інтрапсихічну
спрямованість репрезентацій студентів, які розкривають індивідуальні
позитивні та негативні характеристики. Другий компонент розкриває
інтеропсихічні характеристики Я-концепції, які описують соціальну
активність особистості студента. Третій компонент відповідає за харак-
теристики діяльності та ставлення до сім’ї, сімейних стосунків студен-
та.
Отримано три типи губристичної мотивації у студентів – перший
характеризується домінуванням прагнення до переваги, другий – домі-
нуванням прагнення до досконалості, а третій представлений високими
показниками губристичної мотивації.
Доведено, що домінування прагнення до переваги у структурі гу-
бристичної мотивації студентів передбачає перевагу індивідуальних ха-
рактеристик у Я-концепції. Високі показники губристичної мотивації
характеризують студентів з вираженим сімейним Я.
Студенти з домінуванням прагнення до переваги характеризу-
ються більшою самовпевненістю та самокерівництвом. Домінуван-
ня прагнення до досконалості передбачає найвищий рівень розвитку
самоприв’язаності у студентів. Показники конфліктності та самозвину-
вачення є найвищими у студентів з високою губристичною мотивацією.
References
Козелецкий Ю. Человек многомерный (психологические эссе) / Юзеф Козелецкий. – К. : Лыбидь, 1991. – 288 с.
Меднікова Г.І. Самооцінка та рівень домагань особистості як динамічна система / Г.І. Меднікова Дис. … к. психол. н. 19.00.01; Одеський національний університет ім. І.І. Мечнікова. – Одеса, 2002. – 192 с.
Меднікова Г.І. Характеристика самоактуалізації студентів з різними варіантами структури ставлення до себе / Г.І. Меднікова //Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського. Сер.: Психологічні науки. – №2. – Вип.10. – С. 200–205.
Роджерс К. Консультирование и психотерапия: новейшие подходы в области практической работы / К. Роджерс; Пер. с англ. – М. : ЗАО «Изд-во ЭКСМО-Пресс «, 1999. – 464 с.
Столин В. В. Тест-опросник самоотношения / В. В. Столин, С. Р. Пантилеев // Психодиагностические материалы по изучению личности школьника. – Минск, 1989. – С.87–94.
Тест Куна. Тест «Кто Я?» (М.Кун, Т.Макпартленд; модификация Т.В.Румянцевой) / Т.В. Румянцева // Психологическое консультирование: диагностика отношений в паре – СПб., 2006. – С.82–103.
Фоменко К.І. Губристична мотивація як чинник прагнення до успіху: віковий аспект / Т.Б. Хомуленко, К.І. Фоменко. – Х. : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2012. – 222 с.
Dickstein E. Self and self-esteem. Teoretical foundations and their implications for research // Human Development. – 1977. – Vol. 20, № 4. – 43–56.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.