Педагогічна взаємодія з учнями з різними видами обдарованості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
педагогічна взаємодія, обдарованість, види обдарованості, особистість учня, здібності, креативність, інтелект, мислення, моделі обдарованості.Abstract
У статті здійснено аналіз наукових досліджень феноме-
ну обдарованості, представлено опис популярних моделей обдарованос-
ті, визначено критерії та види обдарованості, які найчастіше зустріча-
ються. У статті подано результати діагностики особливостей особистості
школярів з різними видами обдарованості. В якості діагностичного ін-
струментарію було використано багатофакторний опитувальник особис-
тості Р.Б. Кеттелла, що дозволив зафіксувати емоційні, комунікативні,
інтелектуальні властивості особистості, а також властивості саморегу-
ляції, що узагальнюють інформацію людини про саму себе. На підставі
проведеного дослідження представлено психологічну характеристику
особистості дітей з технічною, образотворчою, загальною інтелекту-
альною, сценічною обдарованістю. Інформованість учителя про психо-
логічні особливості особистості обдарованих школярів дозволить опти-
мізувати і зробити ефективним його педагогічну взаємодію з дітьми з
різними видами обдарованості. У зв’язку з цим існує необхідність пси-
холого-педагогічної освіти, мета якого повинна полягати в розширенні
кругозору в області психологічних знань і ознайомленні вчителів з на-
уковою інформацією про феномен дитячої обдарованості, її видах, фор-
мах прояву, про проблеми взаємодії з учнями з ознаками обдарованості і
на формування у педагогів шкіл мотивації до саморозвитку, самоосвіти
і потреби до використання психологічних знань в реальній педагогічній
практиці. Результати дослідження можуть бути використані в освітньо-
му процесі з підготовки та підвищення кваліфікації педагогів різних
спеціалізацій та психологів освітніх закладів.
References
Guilford J.P. The structure of intellect / J.P. Guilford // Psychological Bulletin. – 1956. – Vol. 53, № 4. – P. 267–293.
Renzulli J.S. The Schoolwide Enrichment Model / J.S. Renzulli, S.M. Reis // Creative Learning Press, Mansfield. – 1997. – Vol. 7. – P. 5–14.
Теплов, Б.М. Избранные труды : в 2-х т. / Б.М. Теплов. – М. : Педагогика, 1985. – Т. 1. – 328 с.
Дружинин, В.Н. Психология общих способностей / В.Н. Дружинин. – СПб. : ПитерКОМ, 1999. – 368 с.
Психология одарённости детей и подростков / Н.С. Лейтес [и др.] ; под ред. Н.С. Лейтеса. – М. : Академия, 1996. – 416 с.
Матюшкин А.М. Концепция творческой одарённости / А.М. Матюшкин // Вопросы психологии. – 1989. – № 6. – С. 29–33.
Холодная М.А. Психологические механизмы интеллектуальной одарённости / М.А. Холодная // Вопросы психологии. – 1993. – № 1. – С. 32–39.
Рабочая концепция одарённости / Д.Б. Богоявленская [и др.]; под. ред. Д.Б. Богоявленской. – М. : Магистр, 2003. – 68 с.
Панько Е.А. Концептуальные основания образования / Е.А. Панько, Я.Л. Коломинский, Н.С. Старжинская,
В.Н. Шебеко, Л.Б. Горунович, А.Н. Белоус // Пралеска. – 2004. – № 2. – С. 10–15.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.