Особливості співпраці вчителя інклюзивного класу з сім’ями учнів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
вчитель інклюзивного класу, сім’я, учні з порушеннями психофізичного розвитку, напрямки роботи з сім’ями, інклюзивна освіта, адаптація, психологічна готовність.Abstract
Стаття присвячена проблемі співпраці вчителя інклю-
зивного класу з сім’ями учнів. Обґрунтовано актуальність обраної теми,
підкреслено визначальну роль вчителя інклюзивного класу в успішній
адаптації учнів з порушеннями психофізичного розвитку до умов загаль-
ноосвітнього навчального закладу. Подано опис результатів анкетуван-
ня батьків, спрямованого на вивчення їхнього ставлення до спільного
навчання дітей з типовим розвитком та з порушеннями психофізичного
розвитку. Констатовано, що більшість батьків підтримують цю ідею,
проте зазначають, що процес запровадження інклюзії є складним і має
багато проблем та перешкод. Відзначено труднощі, які на думку бать-
ків, можуть виникнути в процесі адаптації дітей з порушеннями пси-
хофізичного розвитку до умов інклюзивного навчання. Проаналізовано
запропоновані батьками пропозиції щодо співпраці педагогів інклюзив-
ного закладу з сім’ями учнів з порушеннями психофізичного розвитку.
У статті визначено роль педагога та психолога у формуванні позитив-
ного, неупередженого ставлення батьків дітей з типовим розвитком до
учнів з порушеннями психофізичного розвитку. Зазначено, що однією з
умов ефективної співпраці вчителя інклюзивного класу з сім’ями учнів
є психологічна готовність педагога до інклюзивного навчання. Описано
основні напрямки роботи вчителя інклюзивного класу з сім’ями учнів.
Зосереджено увагу на напрямках роботи з батьками дітей з типовим роз-
витком. Запропоновано форми роботи вчителя з батьками в умовах ін-
клюзивного навчання.
Зроблено висновок, що тісна співпраця вчителя та родин учнів з по-
рушеннями психофізичного розвитку забезпечить сприятливі умови на-
вчання, виховання, розвитку дитини та її соціальної адаптації в умовах
загальноосвітнього навчального закладу.
вчитель інклюзивного класу; сім’я; учні з порушеннями психофізичного розвитку; напрямки роботи з сім’ями; інклюзивна освіта; адаптація; психологічна готовність.
References
Буйняк М.Г. Психологическая готовность учителя общеобразовательной школы как предпосылка успешной адаптации учащихся с нарушениями психофизического развития в условиях инклюзии / Марьяна Геннадьевна Буйняк // Символ науки. – 2016. – № 5. – Часть 3. – С. 227–229.
Демченко І.І. Підготовка вчителя до роботи в інклюзивній початковій школі : монографія / Ірина Іванівна Демченко. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2015. – 500 с.
Інклюзивна освіта: теорія та практика : навчально-методичний посібник / [кол. авторів ; за заг. ред. С.П. Миронової]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. – Частина 2. – 184 с.
Інклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку в Україні: Науково-методичний збірник до Всеукраїнської науковопрактичної конференції в рамках реалізації проекту «Створення ресурсних центрів для батьків дітей з особливими освітніми потребами» за підтримки програми ІВРР – TACIS Європейської комісії / ВФ «Крок за кроком». – К. : Придатченко П.М., 2007. – 180 с.
Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство : Науково-методичний збірник / [Н.Софій, І.Єрмаков та ін.]. – К. : Контекст, 2000. – 336 с.
Методичне забезпечення діяльності педагогічних працівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів щодо роботи з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку: науково-методичний посібник / Укладачі: О.В. Чубарук, Л.А. Пєтушкова, О.В. Татаринцев; за ред. Н.І. Клокар, О.В. Чубарук. – Біла Церква : КОІПОПК, 2006. – 124 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.