Соціально-психологічні вимоги до особистості лідера та характеру його мислення
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
лідер, особистість, лідерство, професіоналізм, управлінська культура, теорія лідерства, стиль лідерства, соціально-психологічна компетенція, інноваційний характер мислення.Abstract
В статті проаналізовано
важливість відповідності особистості лідера новим суспільним потре-
бам. Звернено увагу на актуальність завдання вищої школи з виявлення
потенційних лідерів, формування і розвитку в них професійних, управ-
лінських, морально-вольових якостей, зростання рівня духовно-куль-
турного розвитку лідера, а також його соціально-психологічної ком-
петенції. Визначено різні стилі лідерства й відповідну множину теорій
цього феномена. Досліджено такі цінності сучасного лідера: внутрішня
свобода особистості, толерантність і висока управлінська культура, в
основі якої лежать професіоналізм керівників-лідерів, інноваційний
характер мислення і креативність. Вказано, що соціально-психологіч-
ні вимоги до лідера передбачають демократизм характеру і стилю його
ділового міжособистісного спілкування. Відзначено, що лідер повинен
заряджати людей своїм оптимізмом і впевненістю в успіху справи, він
має бути справжнім драйвером як своєї команди, так і її інноваційної
стратегії. В статті аргументовано підкреслено, що впевненість людей
в успіху справи безпосередньо залежить від оптимізму лідера, який
ґрунтується на надійному підґрунті високого професіоналізму, віри в
себе і свій колектив, впевненості й відповідальності. Підкреслено, що
якості лідера вкрай необхідні в умовах загальної суспільно-політичної
та соціально-економічної нестабільності, невпевненості широких мас
людей у завтрашньому дні та їх розчарованості владою, які стали па-
нівними сьогодні в суспільній свідомості громадян нашої країни, тому
справжній лідер має чітко визначати цілі діяльності, обирати ефектив-
ні шляхи і способи їх досягнення й створювати систему стимулів для
людей, яка б сприяла їхньому бажанню активно наближати поставлені
цілі. Доведено, що система підготовки майбутніх лідерів у вищій шко-
лі має кардинально відрізнятися від традиційної, тому істотну роль по-
винні відігравати психологічні тренінги і аналіз проблемних ситуацій,
вкрай наближених до реальних умов майбутньої професійної діяльності
лідера, що дозволить підвищити його професійну та психологічну готов-
ність до успішного виконання лідерської ролі.
References
Романовський О. Г. Проблеми формування особистості лідера [текст] / О. Г. Романовський, В. М. Бабаєв, О. С. Пономарьов. – Харків : Майдан, 2000. – 190 с.
Bass B. M. Transformational leadership [Text] / B. M. Bass, R. E. Riggio. – 2nd. еd. – Mahwah ; NJ : Lawrence Erlbaum Associates, 2006. – 282 p.
Бояцис Р. Резонансное лидерство: самосовершенствование и построение плодотворных отношений с людьми на основе активного сознания, оптимизма и эмпатии / Р. Бояцис, Е. Макки; пер. с англ. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. – 300 с. – (Серия «Классика Harvard Business Review»).
Котлер Дж. П. Лидерство Мацуситы: Уроки выдающегося предпринимателя XX века / пер. с англ. – 2-е изд. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 256 с.
Мацусита К. Философия менеджмента. – М. : Альпина Паблишер, 2016. – 168 с.
Руководство и лидерство: философско-психологический анализ / М. А. Резниченко, М. В. Ланских, А. С. Пономарев, С. Н. Пазынич. – Белгород, ИД «Белгород», 2012. – 136 с.
Сисоєва С. О. Освіта і особистість в умовах постіндустріального світу : Монографія / С. О. Сисоєва. – Хмельницький: ХГПА, 2008. – 324 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.