Психологічний вплив пониження рівня невротизації на мотивацію до учіння у студентів-медиків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
навчальна мотивація, комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви, невротизація, психокорекція.Abstract
У статті аналізується
стан мотивації до учіння у студентів медичного вишу з різним рівнем
невротизації. Проведене дослідження охопило комунікативні моти-
ви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви
творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мо-
тиви. Поряд з цим, вивчено позицію медиків і психологів щодо понят-
тя «невротизація» та встановлено рівень невротизації досліджуваних
студентів. Акцентується увага на причинах виникнення невротизації
пов’язаних із сучасним напруженням життєвих умов та додаткових
причинах виникнення невротизації у молоді, що навчається. Первин-
не обстеження студентів-медиків дозволило виділити групу з висо-
ким рівнем невротизації та встановити взаємозв’язок між низькими
показниками навчальної мотивації та високим рівнем невротизації. З
такими студентами було проведено психокорекційну роботу. Залежно
від індивідуально-психологічних властивостей характеру особистос-
тей, застосовувалися різні методи: групова та індивідуальна психоте-
рапія, психодрама, арт-терапія, клієнт-центрована терапія, тренінги.
Представлені зміни рівня невротизації після надання кваліфікованої
психологічної допомоги. Оцінено ефективність впливу зміни рівня не-
вротизації на позитивні зміни мотивації до учіння у студентів. Ана-
ліз здійснювали шляхом порівняння результатів досліджуваних до
та після проведення психокорекційної роботи за допомогою стандар-
тизованих методик. Отримані дані узагальнено, результати подано та
представлено в таблицях, проілюстровано графічно у вигляді діаграм
та статистично проаналізовано. Показано порівняльну картину стану
невротизації студентів медиків за гендерною ознакою. Емпірично за-
фіксовано динаміку змін у стані психологічного здоров’я майбутніх
медиків, зокрема зниження рівня невротизації та підвищення рівня
навчальної мотивації.
References
Підаєв А.В. Болонський процес в Європі / А.В. Підаєв, В.Г. Передерій. – Одеса : ОДМУ, 2004. – 192 с.
Haug G. Summary and Conclusion. Towards the European Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna to Prague / G. Haug, C. Tauch, 2001. – 5 p.
Левківська Г. П. Адаптація першокурсників в умовах вищого навчального закладу освіти: навчальний посібник / Г. П.Левківська, В.Є. Сорочинська, В.С. Штифурок . – К., 2001. – 128 с.
Інтеграція Болонського процесу у вищу медичну освіту / Д.П. Алeксандрук, В.В. Капечук, М.М. Вацик [та інш.] // Галицький лікарський вісник. – 2006. – №4. – С.106–108.
Гриценок Л. І. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. І. Гриценок, Л. В. Дзюбко // Психолінгвістика. Науково-теоретичний збірник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький» ДПУ ім. Григорія Сковороди. – 2009. – № 4. – С. 33–43.
О ценностно-мотивационной сфере студентов-универсантов / А.А. Реан, Т.В. Андреева, Н.Н. Киреева [и др.] // Ананьевские чтения – 99: Тезисы научно-практической конференции. – СПб.,1999. – C. 122.
Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : навч. посіб. для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.
Бугрименко А. Г. Соотношение образа «Я» и внутренней учёбной мотивации студентов : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. психол. наук : спец.19.00.07 / А. Г. Бугрименко; МГУ им. М. В. Ломоносова. – М., 2007. – 24 с.
Панкратов А.Н. Саморегуляция психического здоровья: Практическое руководство / А.Н. Панкратов. – М. : Институт психотерапии, 2001. – С.233.
Дьяченко М. И. Психология высшей школы : учеб. Пособие для высш. учеб. завед. / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Минск : Изд-во БГУ, 1981. – 383 с.
Методика для диагностики учебной мотивации студентов (А. А. Реан, В. А. Якунин, модификация Н.Ц. Бадмаевой) / Н.Ц. Бадмаева // Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей : монография. – Улан-Удэ, 2004. – 151 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.