Особливості покращення психомоторного розвитку розумово відсталих дітей засобами рухової активності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
рухова активність, психомоторний розвиток, розумово відсталі діти, фізичні вправи.Abstract
У статті роз-
глянуто можливість застосування фізичних вправ, як універсального
засобу рухової активності для покращення порушень психомоторного
розвитку розумово відсталих дітей дошкільного віку. Здійснено тео-
ретичний аналіз наукових досліджень щодо проблеми психомоторного
розвитку та рухової активності дітей з відхиленнями в інтелектуаль-
ній сфері.
Встановлено, що фізичний розвиток і рухова підготовленість ди-
тини з інтелектуальною недостатністю багато в чому визначають її
загальну дієздатність у навчанні та праці, утворюють компенсаторні
резерви організму для подолання відхилень у розвитку. Для розумін-
ня механізмів взаємозв’язку рухової активності та функціональних
можливостей організму велике значення мають дослідження, що роз-
кривають значущість м’язового масиву в становленні та формуванні
вегетативних функцій організму, механізми взаємодії моторики та ве-
гетатики.
Визначено вплив рухової активності на психомоторний розвиток
розумово відсталих дітей дошкільного віку та особливості її застосуван-
ня у здійсненні корекційної роботи. Водночас, психомоторика – це не
тільки цілісна, вікова картина рухової структури, яка відображає вро-
джені тілесні особливості, набуті звички, навички, а й сукупність ана-
томо-фізіологічних і психологічних механізмів, що забезпечують реалі-
зацію простих і складних рухових реакцій та дій.
Доведено, що недостатня рухова активність розумово відсталих ді-
тей негативно впливає на їх організм, але необхідно враховувати, що
зайва рухова активність веде до негативних функціональних змін в сер-
цево-судинній системі дошкільника, тому необхідно враховувати інди-
відуальні особливості рухових можливостей кожної дитини.
References
Аршавский И. А. Скелетная мускулатура и основные закономерности онтогенеза / И. А. Аршавский // Двигательная активность и старение. – Киев, 1969. – С. 50–71.
Барков В. А. Физкультурно-оздоровительная работа в начальных классах вспомогательной школы : учеб.-метод. пособие / В. А. Барков, А. М. Полещук, Д. В. Тихон; под ред. В. А. Баркова. – Гродно : ГрГУ, 2003. – 107 с.
Бернштейн Н. А. Физиология движений и активность / Н. А. Бернштейн. – М. : Наука, 1990. – 496 с.
Вайзман Н. П. Психомоторика детей-олигофренов / Н. П. Вайзман. – М. : Педагогика, 1976. – 104 с.
Вильчковский Э. С. Развитие двигательной функции у детей / Э. С. Вильчковский. – К. : Здоров’я, 1983. – 208 с.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1975. – 302 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.