Результати дослідження динаміки індивідуально-психологічних рис психологів пенітенціарних установ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
професійна діяльність, динаміка змін, індивідуально-психологічні риси особистості, ефективність виконання професійних функцій, функціональні дії.Abstract
Стаття присвячена
визначенню динаміки змін індивідуально-психологічних рис особистос-
ті психолога пенітенціарної установи, що суттєво впливають на ефек-
тивність виконання професійних функцій. Визначено етапи проведення
дослідження за формування необхідних індивідуально-психологічних
рис психологів щодо оптимізації виконання тих завдань, що висувають-
ся перед ними вимогами професійної діяльності. Подано характеристи-
ку дій на кожному етапі дослідження. Визначено чотири групи критері-
їв, яких було дотримано під час проведення дослідження стосовно самої
професійної діяльності зазначених фахівців та їх індивідуально-психо-
логічних рис, що мають суттєво впливати на ефективність виконання
професійних функцій.
Досліджено динаміку змін індивідуально-психологічних рис осо-
бистості психолога пенітенціарної установи, що здійснювалось на осно-
ві проведення констатуючого експерименту з фіксацією кількісних по-
казників визначених нами критеріїв за допомогою аналізу наукових
джерел, поглядів на дану проблематику самих респондентів та експер-
тів. Визначено констатуючі показники груп респондентів та проведено
тренінговий курс розвитку впевненості у власних силах психологів.
Після проведення тренінгового курсу було здійснено формуючий екс-
перимент, де відбулося порівняння отриманих показників після контр-
ольного та формуючого експериментів дослідження. Зрушення були
перевірені за t – критерієм Стьюдента на рівні статистичної значимості
р 0,05. Зроблено висновок щодо достовірності позитивних змін визна-
чених нами показників.
References
Агапов B.C. Я-концепция в структуре управленческой деятельности руководителя / B.C. Агапов. – М. : ГУУ, 1999. – 230 с.
Геллерштейн С.Г. Развитие профессионально-важных качеств: Научные основы обучения школьников труду / С.Г. Геллерштейн, А.Б.Дмитриев. – М. : Педагогика, 1970. – 278 с.
Деркач А.А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач, Д.И. Фельдштейн. – М. : Изд-во Моск. психолого-соц. ин-та, 2004.– 752 с.
Деркач А.А. Акеология / А.А. Деркач, В.Г. Зазыкин. – М. : Знание, 2003. – 256 с.
Зеер Е.Ф. Психология профессий : Учебное пособие для студентов вузов / Е.Ф. Зеер. – М. : Академический Проект, 2003. – 336 с.
Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Маркова. – М. : Знание, 1996. – 312 с.
Поваренков Ю.П. Психологическое содержание профессионального становления человека / Ю.П. Поваренков. – М. : Изд-во УРАО, 2002. – 160 с.
Шадриков В.Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности / В. Д. Шадриков. – М. : Наука, 1982. – 185 с.
Швидкий В. О. Професійна Я-концепція фахівця і вишівська підготовка / В. О. Швидкий // Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології. – № 1. – С. 229–235.
Super D.E. et al. Vocational Devеlopment: A Framework of Research / D.E. Super. – New York, 1957. – 142 р.
Holland Y.L. Explorations of a theory оf vocational choice // Psychol./ Y.L. Holland, J. Appl. – 1968. – V. 52. – N 1.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.