Особливості впливу розладів адаптації на пізнавальну та психоемоційну сфери у військовослужбовців
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
військовослужбовець, розлади адаптації, пам’ять, увага, емоційний фон, вегетативний баланс, пізнавальна сфера, психоемоційна сфера.Abstract
У статті
проаналізовано особливості впливу розладів адаптації на пізнаваль-
ну та психоемоційну сфери у військовослужбовців та оцінено розміри
впливу стресу на когнітивну та емоційну сфери досліджуваних. Дослі-
дження здійснювалося шляхом порівняльного аналізу із результатами
досліджуваних контрольної групи за допомогою методів первинної і
вторинної математичної статистики. Визначено якісні показники ди-
наміки зниження пам’яті та порушення уваги, зниження загального
психічного тонусу в умовах впливу стресових подій під час військової
служби. Досліджено зміни на рівні когнітивного компоненту, яке про-
водилося шляхом бесід та за допомогою тесту 10 слів, таблиць Шуль-
те, та тесту Люшера. Порівняно дані пізнавальної та психоемоційної
сфер військовослужбовців з розладами адаптації та посттравматични-
ми стресовими розладами з військовослужбовцями, які таких розладів
не мали, а також військовослужбовців строкової служби та служби за
контрактом. Представлено зміни в когнітивній та емоційній сферах
військовослужбовців з розладами адаптації та посттравматичними
стресовими розладами. Описано також зміни у показниках середнього
рівня пам’яті, уваги, емоційного фону та стану психічної втоми. Вияв-
лено і представлено показники рівня пізнавальної та психоемоційної
сфер у професійній діяльності військовослужбовців різних форм служ-
би. Проаналізовано динаміку змін змін у пізнавальній та психоемоцій-
ній сферах військовослужбовців. Отримані дані узагальнено та резуль-
тати представлено у вигляді діаграми. Показано порівняльну картину
формування порушень пам’яті ,уваги, емоційного фону та вегетатив-
ного балансу. Емпірично зафіксовано динаміку змін у пізнавальній та
психоемоційній сферах військовослужбовців , зокрема пам’яті, уваги,
емоційній і діяльнісній.
References
Акарачкова Е.С. Стресс и расстройства адаптации / Е.С. Акарачкова, О. В. Котова, С. В. Вершинина, И. В. Рябоконь // Лечащий врач. – 2014. – № 6. – С. 61–65.
Horowitz M.J. Phaze oriented treatment of stress response syndromes //Am. J. Psychotherapy. – 1973. – V. 27. – P. 506–515.
Берг Т. Н. Влияние ситуации угрозы для жизни на личность военнослужащего (на примере военнослужащих АПЛ «Нерпа») / Т. Н. Берг // Сборник научных статей международной научно–практической конференции / под ред. Р.В. Кадырова. – Владивосток : Мор. гос. ун-т им. адм. Г.И. Невельского. – 2011. – 373 с. – С. 124–132.
Зотов М. В. Дисфункции когнитивного контроля у лиц с суицидальным поведением / М.В. Зотов, В.М. Петрукович // Экспериментальная психология в России : Традиции и перспективы, – 2011. – С. 384–390.
Зотов М. В. Механизмы регуляции когнитивной деятельности при воздействии стрессогенных факторов (в норме и патологии) : автореф. дисс. д–ра психол. наук / М.В. Зотов. – СПб. – 2011. – 52 с.
Тези Науково–практичної конференції «Сучасні підходи до діагностики, терапії та реабілітації посттравматичних стресових розладів» / П. В. Волошин, Н. О. Марута, Л. Ф. Шестопалова, І. В Лінський // Український вісник психоневрології. – 2015. – Том 23. – Випуск 2 (83). – 105 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.