Психологічні особливості створення та функціонування освітніх округів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
освітній округ, стратегічна мета діяльності освітнього округу, завдань діяльності освітнього округу, психолого-управлінські проблеми створення й функціонування освітнього округу, управлінська діяльність керівника опорної школи, стратегічно-моделююча складова, організаційно-координаційна складова, анAbstract
У статті проаналізовано основні підходи до
створення освітніх округів. Визначено освітній округ як добровільне
об’єднання організацій (незалежно від їх підпорядкування, типу і форм
власності) на певній території, яке виступає дієвим механізмом забезпе-
чення максимально повних освітніх послуг для формування конкурен-
тоспроможної особистості, мобільної на ринку та спроможної навчатися
впродовж життя. Обґрунтовано стратегічну мету діяльності освітнього
округу, яка має складатися з двох основних напрямів, перший із яких
передбачає здійснення організації для надання якісних освітніх по-
слуг, враховуючи всі потенційні ресурси, а другий – створення умов
для розширення професійних можливостей та особистісно-професійно-
го зростання педагогічних працівників. Розкрито основні завдання та
напрями діяльності освітнього округу. Виокремлено низку психолого-
управлінських проблем щодо створення та функціонування освітнього
округу, які об’єднано у три блоки: блок проблем, стосується управління
освітнім округом в цілому; блок проблем, відображає специфіку управ-
ління педагогічними працівниками в освітньому окрузі; блок проблем,
пов’язаний із якісною організацією навчально-виховного процесу в
освітньому окрузі. Охарактеризовано особливості управлінської ді-
яльності керівника опорної школи щодо створення та функціонування
освітнього округу. Визначено, що даний напрям управлінської діяль-
ності керівника опорної школи включає в себе такі складові: стратегіч-
но-моделюючу; організаційно-координаційну; аналітико-коригуваль-
ну; інформаційну. Визначено зміст і проаналізовано основні завдання
складових управлінської діяльності керівника опорної школи щодо
створення та функціонування освітнього округу.
References
Бура А. П. Організація роботи школи як опорного закладу освітнього округу / А. П. Бура // Психолого-педагогічні проблеми розвитку особистості в сучасних соціокультурних умовах : зб. наукових праць / за ред. А. І. Анцибора; Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників. – Вінниця : ПП Балюк І. Б., 2011. – С. 40–45.
Григор’єва О. В. Структурно-функціональна модель освітнього округу / О. В. Григор’єва // Народна освіта : Електронне наукове фахове видання. – Вип. № 2(20), 2013.
Громовий В. «Округізація» всієї шкільної освіти: нове дихання після парламентських слухань? : [Електронний ресурс] / В. Громовий. – Режим доступу : http://education-ua.org/ru/articles/133-okrugizatsiya-vsieji-shkilnoji-osviti-novedikhannya-pislya-parlamentskikh-slukhan. – Назва з екрану.
Джалілова В. Освітній округ як інноваційна модель управління освітою : [Електронний ресурс] / В. Джалілова. – Режим доступу:http://ru.osvita.ua/school/manage. – Назва з екрану.
Косигіна О. В. Критерії оцінювання ефективності функціонування освітніх округів : [Електронний ресурс] / О. В. Косигіна. – Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/14262/1. – Назва з екрану.
Криволапчук Н. В. Освітній округ – реальний шлях для отримання якісної освіти / Н. В. Криволапчук // Завучу, усе для роботи. – 2011. – № 17– 18(65–66). – С. 34–36.
Кульпін П. Освітні округи як чинник модернізації управління освітою / П. Кульпін // Підручник для директора. – 2008. – № 5. – С. 49–53.
Курець В. С. Освітні шкільні округи – майже не єдине вирішення проблеми малокомплектних закладів шкільної освіти в регіонах України / В. С. Курець // матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф. «Інвестиційні проекти епохи глобалізації: вплив на національну економіку та окремий бізнес», (Дніпропетровськ, 5–6 березня 2009 р.). – Дніпропетровськ : ПДАБА, 2009. – С. 90–93.
Мелешко В. Функціонування освітнього округу як механізм оновлення шкільної мережі у сільській місцевості / В. Мелешко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2012. – Вип. 43(2). – С. 50–56.
Мельник Н. А. Освітній округ: основні завдання та функції / Н. А. Мельник // Народна освіта : Електронне наукове фахове видання. – Вип. № 3(18), 2012.
Новікова В. В. Освітній округ «Гармонія»: реалії, проблеми та перспективи / В. В. Новікова // Завучу, усе для роботи. – 2013. – № 3–4 (99–100). – С. 2–6.
Осадчий І. Г. Освітній округ: теоретико-технологічні засади ефективного управління / І. Г.Осадчий // Народна освіта : Електронне наукове фахове видання. – Вип. № 3(18), 2012.
Положення про освітній округ. Постанова Кабінету міністрів України від 27.08.2010р. № 777 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/777-2010-%D0%BF. – Назва з екрану.
Римар Л. Я. Освітні округи: надбання, проблеми, перспективи / Л. Я. Римар // Освітні округи як чинники модернізації регіональної системи освіти. – Черкаси: видавництво ЧОІ-ПОПП, 2012. – С. 43–49.
Шарапа І. Д. Управління розвитком освітніх округів в контексті підвищення якості регіональної системи освіти / І. Д. Шарапа // Освітні округи як чинники модернізації регіональної системи освіти. – Черкаси : видавництво ЧОІПОПП, 2012. – С. 3–8.
Юрчук Л. М. Механізм утворення освітніх округів / Л.М. Юрчук : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.academy.gov.ua/ej/ej12/txts/10ylmuoo.pdf. – Назва з екрану.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

