Запобігання «психологічного утриманства» за допомогою динамічного руху до практичної діяльності студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25pKeywords:
нефахові факультети, «утриманство», контекстне навчання, семіотична модель, імітаційна модель, соціальна модель, рівні діяльності, практична складова освіти, рефлексія.Abstract
Визначено: тоталітарна освітня система не розвиває у людині ініціативність, креативність, здатність до самостійного мислення, що безпосередньо впливає на формування та існування мінімальної практичної спрямованості освіти. Зазначено, що основні чинники, які гальмують рішення цієї проблеми – перенасиченість навчального процесу теоретичними курсами, які спрямовані на розвиток загальної ерудиції студентів, але не сприяють підвищенню соціальної значущості майбутнього робітника системи освіти. Представлено одну з основних проблем вищої школи на етапі реформування – мінімальну практичну спрямованість освіти. Представлено авторський варіант рішення проблеми на неспеціалізованих факультетах – упровадження системи контекстного навчання як процесу динамічного руху діяльності від учбової, академічної, через квазіпрофесійну, учбово-професійну до практичної за допомогою трьох взаємопов’язаних навчаючих моделей: семіотичної, імітаційної, соціальної. Особливу увагу приділено опису такого фактора як підвищення зацікавленості студентів неспеціалізованих факультетів у проведенні науково-психологічних досліджень. Встановлено, що реалізація семіотичної моделі передбачає на даному етапі пошук інформації про наявні дані, проведених дослідженнях, формування вмінь представляти ці матеріали у стислому, максимально інформаційному вигляді. Показано, як імітаційна модель дозволяє скласти покрокову інструкцію проведення цих досліджень, моделювати ситуацію, а соціальна модель дозволяє провести дослідження, представити його результати у вигляді статті, курсової, тез, виступів на різноманітних форумах, набути навички самостійної роботи.References
Вербицкий А.А. Концепция знаково-контекстного обучения
в вузе : [Электронный ресурс] / А.Вербицкий. – Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/wiki/Контекстное_обучение
Маланов С.В.Д.Б. Эльконин и психологические закономерности развития и обучения ребенка : [Электронный ресурс] /
С.В.Маланов. – Режим доступа: www.bim-bad.ru/biblioteka/
article_full.php?aid=1656
Токарева Н. М. Сучасний підліток у системі психолого–
педагогічного супроводу : монографія / Н.М. Токарева,
А.В. Шамне, Н.М.Макаренко. – Кривий Ріг: ТОВ ВНП «Інтерсервіс», 2014. – 312 с.
Романин А.Н. Практическая психология и психотерапия /
А.Н.Романин. – Москва: КНОРУС, 2011. – 680 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.