Біохімічна специфіка центральних механізмів емоцій та їх вплив на здоров’я особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25pKeywords:
дофамін, спеціалізація систем мозку, нервова система, емоції, серотаніненергетичні системи мозку, психічне та фізичне здоров’я, емоційне здоров’я, дитячий вік.Abstract
У статті досліджено та теоретично обґрунтовано особливості організації та спеціалізації систем мозку, а також їх взаємозв’язок з емоційним станом особистості. Визначено, що емоції мають значний вплив на психічне та фізичне здоров’я людини. Також теоретично підтверджено в роботах багатьох дослідників зв’язок емоційних станів особистості та її загального самопочуття. З’ясовано фундаментальну значущість емоційного життя для всіх психічних процесів і його вплив на ефективність життєдіяльності. Розкрито те, яким чином емоційно-почуттєва сфера забезпечує можливості для самопізнання та саморозвитку. Показано, як відрізняються вміння різних людей ідентифікувати власні емоції та емоції інших людей. Продемонстровано складнощі в розумінні емоцій у дітей молодшого шкільного віку. Надано узагальнюючий матеріал, отриманий в результаті аналізу психологічної літератури, про особливості морфологічної будови мозку дитини та формування й дозрівання специфічних зон, що відповідають за емоції. Висловлено припущення, що негативні емоційні прояви у дітей значною мірою залежать від соціального оточення. Показано, що негаразди в родині, неадекватне поводження хоча б одного з батьків призводять до погіршення фізичного самопочуття дитини, збільшення рівня агресії та інших деструктивних проявів, що в подальшому можуть негативно впливати на становлення гармонійної особистості. Зроблено висновок, що більшість функціональних порушень у дітей пов’язані з їх соціальним оточенням та неможливістю поділитися своїми переживаннями та враженнями з людьми, яким вони довіряють. Тому групова та індивідуальна корекційна робота з дітьми та їх батьками дасть змогу впливати на розвиток життєвих цілей, сприятиме формуванню позитивного мислення.References
Александров Ю. И. Психофизиология: Учебник для вузов /
Под ред. Ю.И. Александрова. – 3-е изд., доп. и перераб. –
СПб. : Питер, 2012. – 464 с.
Архангельский Л. М. Общество, интерес, личность /
Л. М. Архангельский // Общественный интерес и личность :
социол. исслед. – Свердловск, 1967. – Вып. 2. – С. 6.
Борисова Е. М. Индивидуальность и профессия / Е. М. Борисова, Г. П. Логинова. – М.: Знание, 1991. – 165 с.
Васильев В. Н. Здоровье и стресс / В. Н. Васильев. – М. : Знание, 1991. – 160 с .
Ведяев Ф. П. Мозг, эмоции, здоровье / Ф. П. Ведяев. – М. :
«Знание», 1990. – 134 с.
Вилюнас В. К. Психологические механизмы мотивации человека / В. К. Вилюнас. – М.: Изд-во МГУ, 1990. –
с.
Гозман Л. Я. Психология эмоциональных отношений /
Л. Я. Гозман – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1987. – 126 с.
Гуревич К. М. Основные свойства нервной системы и профессиональная пригодность / К. М. Гуревич. – М. : Наука,
– 174 с.
Кириленко Т. С. Психологія: емоційна сфера особистості : [навч. посіб.] / Т. С. Кириленко. – К. : Либідь, 2007. –
с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

