Домашнє насильство – проблема виховання і соціуму
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25pKeywords:
сім’я, виховання, насильство, профілактика, соціальна патологія.Abstract
У статті досліджено проблему насильства в сім’ї, зокрема описано різні види і форми домашнього насильства, його вплив на функціонування сім’ї, а також негативні наслідки для емоційної і соціальної сфери життя усіх членів сім’ї. Розкрито суть і значення моделювання негативної поведінки в дисфункційних сім’ях. Представлено можливі форми профілактики і протидії насильству, а також охарактеризовано діяльність різних органів, установ та центрів, спрямованих на виявлення й усунення соціально-громадських патологій. Показано, що насильницькі дії батьків або інших членів сім’ї ведуть до порушення сімейного мікроклімату і атмосфери в родинному оточенні. Сигналізовано про можливу адаптацію дітей до різних патологічних ситуацій і їх засвоєння молодим поколінням в якості нормальної, відповідної поведінки, що в результаті може привести до наслідування такої ж поведінки дітьми в дорослому житті та поширенню явища насилля. Підкреслюється необхідність у застосуванні різноманітних способів оперативного втручання і профілактики посилення цієї проблеми з метою її обмеження, усунення і надання сім’ї можливості нормального та спокійного існування в суспільстві. Зроблено висновки, що проблема насильства в сім’ї є відправною точкою у сфері соціальної політики держави, мета якої, з-поміж інших завдань, захист благополуччя сім’ї і застосування профілактичних дій для відповідного функціонування в суспільстві, а також виконання функцій і завдань сім’ї, у тому числі належне виховання майбутнього молодого покоління.References
Browne K., Herbert M., Zapobieganie przemocy w rodzinie,
Wydawnictwo Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych, Warszawa 1999.
Janke A. W., Pedagogika rodziny i wychowanie rodzinne, (w:)
S. Kawula, J. Brągiel, A. W. Janke (red.), Pedagogika rodziny.
Obszary i panorama problematyki, Wydawnictwo «Adam
Marszałek», Toruń 2005.
Kawula S., Janke A.W.., Polimorficzność i komplementarność
badań nad współczesną rodziną, (w:) S. Kawula, J. Brągiel,
A. W. Janke (red.), Pedagogika rodziny. Obszary i panorama
problematyki, Wydawnictwo «Adam Marszałek», Toruń 2005.
Kmiecik-Baran K., Młodzież i przemoc mechanizmy so cjologiczno-psychologiczne, Wydawnictwo PWN, Warszawa
Krzętowska L., Przemoc seksualna wobec dziecka w rodzinie,
(w:) Z. Brańka i M. Szymański, Agresja i przemoc we
współczesnym świecie, Oficyna Wydawnicza «Text», Kraków
Matyjas B., Ośrodek pomocy społecznej, (w:) Encyklopedia
Pedagogiczna XXI Wieku, tom 3, Wydawnictwo Akademickie
«Żak», Warszawa 2004.
Pospiszyl I., Przemoc w rodzinie, Wydawnictwo Szkolne i
Pedagogiczne, Warszawa 1994.
Pospiszyl I., Razem przeciwko przemocy, Wydawnictwo
Akademickie «Żak», Warszawa 1999.
Walc W., Przemoc w relacjach międzyludzkich: opinie
młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego,
Rzeszów 2006.
Ziemska M., Rodzina a osobowość, Wydawnictwo «Wiedza
Powszechna», Warszawa 1975.
Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12.03.2004 roku (Dz.
U.2008.115.728 tekst jednolity).
Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie z dnia 29.07.
roku ze zmianami.
Ustawa z dnia 10.06.2010 roku o zmianie ustawy o
przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. 2010.125.842).
Ustawa o policji z dnia 6 kwietnia 1990r. (Dz.U. 1990 nr 30 poz. 179)
http://www.mpips.gov.pl/pomoc-spoleczna/instytucjepomocy-spolecznej/jednostki-organizacyjne/ (wyświetlenie z
dnia 13.12.2015).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.