Психологічний потенціал особистісної успішності фахівців соціономічних професій крізь призму сімейного виховання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
сім’я, сімейне виховання, особистість фахівця, про- фесіонал, професійне становлення, професійний розвиток, самореалізація, самоусвідомлення, психологічний потенціал особистісної успішності, професійна й особистісна компетентність.Abstract
З позиції теоретичного аналізу констатовано, що особистість, успішна в тому чи іншому виді діяльності, є професійно зрілою особистістю, яка знаходиться в безперервному процесі становлення, самоактуалізації, самореалізації. Встановлено, що психологічний потенціал особистості є рушійною силою розвитку суспільства та запорукою довголіття і може виявлятися в двох поведінкових тенденціях: у формуванні в суспільстві конструктивної ідеї і психологічної настанови на життєву необхідність спільного формування творчої активності здорового способу життя, зацікавленого ставлення до власного буття та у формуванні настанов пасивно-вичікувального типу. З’ясовано, що психологічний потенціал виникає на базі агрегації психічних і психофізіологічних властивостей особистості. Зазначено, що сімейне виховання, емоційна родинна підтримка й сімейні традиції відіграють ключову роль у психологічному потенціалі особистісної успішності та професійному становленні особистості фахівців соціономічних професій, становленні та розвиткові успішності особистості у професійній діяльності, що сприяє формуванню власного «Я» особистості як регулюючої функції в нестандартних ситуаціях взаємодії. Зазначено, що в сім’ї відбувається розвиток, продовження і заглиблення професійного самовизначення особистості: розширюється та корегується образ професіонала, Я-концепція успішного професіонала, відбувається прийняття і самоусвідомлення себе як про- фесіонала, переглядається відношення до професії і себе в ній. Сімейний та автобіографічний масштаб професійного становлення особистості фахівців соціономічних професій визначає межі їх особистісної успішності засобами вчинків акме-змісту, які за своєю важливістю й значущістю для фахівця відображають психологічний потенціал особистісної успішності, професійну та особистісну компетентність.
References
Абульханова К.А. Психология и сознание личности: Избр.
психол. труды / К.А. Абульханова. – М. : Моск. психолого-соц.
институт; Воронеж : Изд-во НПО «МОДЭК», 1999. – 224 с.
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. –
Спб. : Питер, 2001. – 282 с.
Ильин Е.П. Эмоции и чувства / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер,
– 544 с.
Климов Е.А. Образ мира в разнотипных профессиях : учебное
пособие / Е.А. Климов. – М. : Изд-во МГУ, 1995. – 224 с.
Онуфрієва Л.А. The issue of professional formation and
development of future socionomic specialist’s personality / Л.А. Онуфрієва // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(25). – Issue: 49. – Budapest, 2015. – Р. 72–75.
Фромм Э. Душа человека / Э.Фромм. – М. : Республика,
– 430 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.