Можливості використання психомоторних ігор та ігрових дій для розвитку дрібної моторики дошкільників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
психомоторні ігри, ігрові дії, дрібна моторика, рухові навички, дошкільний вік, старші дошкільники, пальчикові ігри, ігри з папером, ігри з піском і водою.Abstract
У статті аналізуються можливості використання психомоторних ігор з метою розвитку дрібної моторики старших дошкільників. Визначено види психомоторних ігор та ігрових дій: пальчикові ігри, ігри-шнурівки, ігри з лічильними паличками, піском, водою, тістом, папером, народні ігри, рухливі ігри, ігровий самомасаж. Продіагностовано рівень розвитку рухових навичок пальців і кисті за методикою Т.Г. Візель у двох старших групах дошкільного навчального закладу. Виявлено домінування середнього рівня розвитку дрібної моторики; близько третини дітей мають низький рівень сформованості рухових навичок кисті та пальців. Враховуючи отримані результати було розроблено систему психомоторних ігор та ігрових дій, яка спрямована на вдосконалення рухових навичок пальців і кисті дошкільників. Визначена система впроваджувалася в навчально-виховний процес дошкільного закладу в експериментальній групі у три етапи: підготовчий, практичний, активно-ігровий. Підготовчий етап передбачав розробку системи психомоторних ігор та ігрових дій для старших дошкільників з метою розвитку дрібної моторики. Практичний етап мав на меті поступове введення системи даних ігор у навчально-виховний процес експериментальної групи дитячого садка. Активно-ігровий етап полягав у створенні умов для активної, самостійної ігрової діяльності дітей з метою закріплення та вдосконалення рухових навичок. Експериментальним шляхом доведено, що використання психомоторних ігор та ігрових дій сприяє розвитку дрібної моторики старших дошкільників. Після застосування вказаної системи психомоторних ігор та ігрових дій статистично достовірно підвищився рівень розвитку рухових навичок кисті та пальців.
References
Базовий компонент дошкільної освіти: (нова редакція) / Науковий керівник: А. М. Богуш; Авт. кол-в : Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л. та ін. – К. : Видавництво, 2012. –
с.
Быкова А.И. Обучение детей дошкольного возраста основным
движениям / А.И. Быкова. – М. : Учпедгиз, 1961. – 152 с.
Эльконин Д.Б. Психическое развитие в детских возрастах /
Д. Б. Эльконин. — М. : МПСИ; Воронеж : НПО «МОДЭК»,
– 416 с.
Малюкова И.Б. Игровой массаж как способ подготовки руки
к письму / И.Б. Малюкова // Дошкольное воспитание. –
– №2. – С. 79–82.
Одинокова Г. Ю. Игры с тестом, развитие умения лепить /
Г.Ю. Одинокова // Дошкольное воспитание. – 2007. – №2. –
С. 63–70.
Родин Ю.И. Психомоторика человека в свете системной и
эволюционной парадигм / Ю.И. Родин // Известия Тульского государственного университета. Гуманитарные науки. –
– №3. – С. 389–395.
Розвивальні ігри з водою та піском / Упор. Н.Ф. Юрченко. –
Х. : Вид. група «Основа», 2010. – 207 с.
Розвиток дрібної моторики рук / Упор. О.В. Власова; іл.
О.В. Зеркалій. – Х. : Вид. група «Основа», 2010. – 159 с.
Савіна Л.П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення
дошкільнят / Л.П. Савіна. – Київ : Школа, 2001. – 48 с.
Узорова О.В. Пальчикова гімнастика / О.В. Узорова, О.О.
Нефьодова. – Київ : Школа, 2003. – 127 с.
Яловська О.О. Пальчики дошкільнят: розвиваємо руку –
розвиваємо мозок / О.О. Яловська. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – 228 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.