Формування усно-мовленнєвої комунікативної компетенції у студентів технічних ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
активні методи навчання, комунікативна компетенція, комунікативна взаємодія.Abstract
У статті розглянуто активні методи навчання іноземних мов, що сприяють формуванню комунікативної компетенції студентів немовних ВНЗ. Проаналізовано особливості організації комунікативно спрямованого навчання та його вплив на пізнавальну мотивацію студентів. У статті пропонується формування усно-мовленнєвої комунікативної компетенції в навчанні студентів технічних спеціальностей для збільшення можливостей активації їхніх творчих здібностей. Проаналізовано теоретичний аналіз активних методів навчання іноземної мови, які підвищують навчальну мотивацію студентів технічного ВНЗ, а також сприяють професійному й особистісному зростанню студентів. Досліджено, що сучасний фахівець отримує нову фахову інформацію через іноземні джерела. Вивчення іноземних мов сприяє реалізації таких напрямків професійної діяльності, як ознайомлення з новими технологіями, науковими гіпотезами і тенденціями, видатними інноваціями в галузі техніки; встановлення контактів з іноземними фірмами, підприємствами, навчальними закладами; підвищення рівня професійної компетенції фахівців. Володіння іноземною мовою вже є не ознакою престижу, а потребою сучасного фахівця. У статті доведено, що вивчення іноземної мови студентами-спеціалістами в технічному ВНЗ спрямоване на оволодіння технічною іноземною мовою. Цей факт передбачає вміння викладачів іноземної мови поєднати вміння та навички студентів із загальної іноземної мови та їх професійними знаннями в тій чи іншій галузі науки та техніки. У статті зроблено аналіз попередніх досліджень з проблеми феномена усно-мовленнєвої комунікативної компетенції у студентів технічних спеціальностей. Проаналізовано, що читання професійно-орієнтованих текстів вимагає і від студента, і від викладача сформованості нових навичок та більш високого рівня розвитку вмінь читати і розуміти прочитане.
References
Барабанова Г.В. Методика навчання професійно-орієнтованого читання в немовному ВНЗ / Г.В. Барабанова. – Київ : ІНКОС, 2005. – 315 с.
Благодарна Т.П. Розвиток навичок роботи з професійно-орієнтованими текстами на початковому етапі вивчення іноземної мови / Т.П. Благодарна // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні
зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. Збірник
наукових праць; Харківський національний університет ім.
В.Н. Каразіна. Вип. 12. – X., 2008. – С. 65–70.
Бородіна Г.І. Ігри як один з факторів формування усномовленнєвої комунікативної компетенції / Г.І. Бородіна,
A.M. Спєвак // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки.
Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. Збірник наукових
праць; Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна. Вип. 12. – X., 2008. – С. 78–84.
Бубнова Д.В. Вимоги до навчального посібника для навчання магістрантів технічних спеціальностей ділового писемного мовлення англійською мовою / Д.В. Бубнова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному
етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід.
Пошуки. Збірник наукових праць; Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна. Вип. 12. – X., 2008. –
С. 85–90.
Калмыкова Е.И. Реализация взаимодействия лингвистической и коммуникативной компетенции / Е.И. Калмыкова //
Сб. науч. тр. МГЛУ. Вып. 431. – М., 1999. – С. 65–67.
Китайгородская Г.А. Некоторые обязательные характеристики интенсивного обучения иностранным языкам /
Г.А. Китайгородская // Сб. науч. тр. МГПИИЯ им. М.Тореза.
Вып.133. – М.,1979. – С. 127–155.
Кобзар О.І. Рольова гра як засіб підвищення мотивації навчання іноземної мови / О.І. Кобзар, Н.О. Лєшньова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження.
Досвід. Пошуки. Збірник наукових праць. Харківський
національний університет ім. В.Н. Каразіна. Вип. 12. – X.,
– С. 151–156.
Коваль І.В. Психологічні ефекти спільної діяльності під час
вивчення німецької мови / І.В. Коваль // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред.
С.Д. Максименка. T.VI, вип. 8. – К., 2004. – С. 150–157.
Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови / Перекл. і адапт. Л.В. Биркун // Oxford
University Press, 1998. – 49 с.
Омоле О.И. Лингвокультурные компоненты современного
английского делового письма: автореф. дис. на соиск. учен.
степени доктора филолог. наук : спец. 10.02.04 «Германские
языки» / О.И. Омоле. – M., 2000. – 28 с.
Піротті Н.В. Типологія науково-дослідницьких завдань у викладанні іноземних мов / Н.В. Піротті // Викладання мов у
вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки.
Збірник наукових праць; Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна. Вип. 12. – X., 2008. – С. 193–199.
Скляренко Н.К. Типологія вправ для навчання ділового
спілкування та сучасні вимоги до них / Н.К.Скляренко //
Навчання ділової англійської мови у Східній Європі : Міжнародна наукова конференція. – Д. : Вид-во ДУЕП, 2004. –
С. 23–25.
Щетинникові О.О. Ділова іноземна мова в технічному ВУЗІ
будівельного профілю: аспекти вивчення та специфіка викладання / О.О. Щетинникові, Г.В. Радченко, І.А. Шепелява // Навчання ділової англійської мови у Східній Європі :
II Міжнародна наукова конференція. – Д. : Вид-во ДУЕП,
– С. 194–195.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.