Емпіричне дослідження психологічних характеристик інтернет-спілкування у підлітковому віці
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
інтернет-середовище, інтернет-спілкування, підлітковий вік, інтернет-залежність, тривалість інтернет-спілкування, зміст інтернет-спілкування, експресивні засоби інтернет-спілкування, репрезентаційні зображення, віртуальна особистість.Abstract
У статті висвітлено результати емпіричного дослідження психологічних характеристик інтернет-спілкування у підлітковому віці. Сформульовано актуальні питання дослідження інтернет-спілкування підлітків. Вказано на відсутність єдиного методологічного підходу до вивчення явища віртуальної комунікації та запропоновано власний варіант опитувальника. Розроблено анкету для з’ясування психологічних особливостей інтернет-спілкування у підлітковому віці і розкрито принципи її побудови. Описано процедуру проведеного дослідження. Акцентовано увагу на необхідності розмежування емпіричних досліджень явищ інтернет-спілкування та інтернет-залежності. Проаналізовано динаміку схильності до мережевої аддикції у підлітковому віці. Зібрано дані про суб’єктивну значущість віртуальної комунікації для підлітків. З’ясовано переважну тривалість, популярну тематику інтернет-спілкування досліджуваної вибірки. Зіставлено прояви комфортності спілкування в мережі та реальному житті. Виявлено специфіку проявів відвертості у віртуальній комунікації. Проаналізовано особливості ставлення підлітків до аватарок – зображень, що репрезентують особистість у мережі та можуть указувати на задоволеність чи незадоволеність власними якостями. З’ясовано ґенезу використання підлітками експресивних засобів інтернет-спілкування (смайли, аудіо- та відеофайли). Встановлено наявність елементів інтернет-жаргону в мовленні дітей. Проаналізовано інформацію про реальне коло спілкування користувачів соціальних мереж. Зроблено висновки про розвиток оволодіння засобами інтернет-спілкування у підлітковому віці. Проаналізовано перспективи подальших наукових досліджень проблематики в напрямі вдосконалення розробленого діагностичного інструментарію та з’ясування основних мотивів користування Інтернетом.
References
Войскунский А. Е. Социальная перцепция в социальных сетях / А. Е. Войскунский // Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. – 2014 – № 3. – С. 90–104.
Горный Е. Онтология виртуальной личности / Е. Горный //
Бытие и язык: сб. статей по материалам международной
конференции. – Новосибирск: Новосибирский институт экономики, психологии и права (Новосибирский классический
институт). – Новосибирское книжное издательство, 2004. –
С. 78–88.
Засєкін А. А. Віртуальне спілкування як чинник особистісних змін студентської молоді : автореф. дис. ... канд. психол.
наук : 19.00.07 / А. А. Засєкін; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. –
К., 2012. – 20 с.
Зінченко О. В. Характеристика мотивів користування Інтернетом у підлітковому віці [Електронний ресурс] / О. В. Зінченко. – Режим доступу : http://bo0k.net/index.php?p=acha
pter&bid=16570&chapter=1
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.