Підвищення когнітивної готовності до інновації персоналу освітнього закладу засобами психологічного тренінгу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
авторська тренінгова програма, дотренінгова діагностика, когнітивна готовність до інновацій, методичні принципи, освітній заклад, психологічний тренінг.Abstract
У статті розглянуто питання когнітивної готовності до інновацій персоналу освітніх закладів та поставлено мету щодо виявлення ефективних методів її підвищення засобами психологічного тренінгу. Автором підкреслено значущість питання когнітивної готовності педагога до впровадження інновацій в практичну діяльність і важливість цього аспекту педагогічної практики для розвитку сучасного освітнього закладу. Зауважено, що вивчення проблеми інноваційності в цілому та окремих її аспектів ведеться досить давно, але аспект когнітивної готовності персоналу освітніх закладів не є достатньо дослідженим, не дивлячись на те, що є особливо важливим, адже він розгортається в соціальній площині. На основі аналізу наукових джерел в статті наведено визначення термінів і розглядається діагностичний інструментарій. Автором відзначено, що розроблена тренінгова програма ґрунтується на сучасних наукових уявленнях про інноваційний процес і методичних принципах, що дозволяють найбільш повно реалізувати цілі тренінгу. Загальними принципами роботи з педагогами в рамках даної авторської тренінгової програми в статті названо системність, проблемність, комплексність використання методичних засобів, безоціночність і прийняття, добровільність участі, активність тощо. Увагу акцентовано на тому, що у програмі використана велика кількість методів та форматів роботи, а також різноманітні групи вправ. У якості підтвердження ефективності тренінгового впливу наведено результати післятренінгового зрізу в порівнянні з дотренінговою діагностикою. Підводячи підсумок статті, автором зроблено акцент на «супутних» ефектах тренінгової роботи, самоаналізі власне педагогів групи та окреслено рубежі подальших розробок.
References
Большая психологическая энциклопедия / [сост. А.Б. Альмуханова и др.]. – М. : Эксмо, 2007. – 544 с.
Вачков И.В. Основы технологии группового тренинга /
И.В. Вачков. – М. : Изд. Ось-89, 1999. – 176 с.
Зайцева Т.В. Теория психологического тренинга: психологический тренинг как инструментальное действие/
Т.В.Зайцева. – СПб. : Речь; М. : Смысл, 2002. – 80 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої освіти: монографія / Л. М. Карамушка. – К. : НікаЦентр, 2000. – 332 с.
Спіцина Л.В. Дослідження організаційної культури як чинника ефективного управління вищим навчальним закладом / Л.В. Спіцина // Практична психологія та соціальна
робота. – 2006. – №5. – С. 50–58.
Технологія психологічної підготовки персоналу організацій
до роботи в умовах соціально-економічних змін (на матеріалі освітніх організацій): навч. посіб. / [Л. М. Карамушка,
Г. Л. Федосова, О. А. Філь та ін.] ; за наук. ред. Л. М. Карамушки. – К. : Наук. світ, 2008. – 230 с.
Тикунова И.П. Тренинг как форма эффективного обучения
сельских библиотекарей [Текст]: [метод. рекомендации] /
И.П. Тикунова // Молодые в библиотечном деле. – 2004. –
№ 11–12. – С. 128–139.
Фарба Е.О. : [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://
www.btcon.ru/book9.htm
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.