Вивчення особливостей сформованості дихання у дітей дошкільного віку з використанням технології біологічного зворотного зв’язку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
інноваційні технології, діафрагмальне дихання, загальна недорозвиненість мовлення, метод біологічного зворотного зв’язку, корекційна педагогіка.Abstract
У статті представлено результати теоретичного вивчення становлення і розвитку методу біологічного зворотного зв’язку (БЗЗ), проаналізовано результати емпіричного вивчення особливостей сформованості діафрагмального дихання у дітей старшого дошкільного віку із загальною недорозвиненістю мовлення (ЗНМ) з використанням логотерапевтичного комплексу БЗЗ. Зростання інтеграції інформатики, медицини у дошкільну освіту дає можливість активно використовувати комп’ютерні технології. Особливий підхід до використання комп’ютерних засобів навчання у спеціальній освіті був реалізований при розробленні методу БЗЗ. Дана технологія поєднує комп’ютерні, лікувально-оздоровчі і корекційно-розвивальні методи впливу на дитину. Завдяки цьому даний метод активно впроваджується у дошкільну освітню систему. У ході проведеного дослідження нами було проаналізовано психолого-педагогічну літературу з даної проблеми, у ході експерименту засобами технології БЗЗ вивчено особливості діафрагмального дихання дітей дошкільного віку із загальною недорозвиненістю мовлення III рівня і розроблено методичні рекомендації організації корекційної роботи. Показано, що в дітей із загальною недорозвиненістю мовлення III рівня функціональне дихання порушується, більшість дітей дихає грудною кліткою з підніманням плечей. Це позначається на якості дихання та негативно впливає на різницю пульсу при вдиханні та видиханні у хвилину, що погіршує загальний фізичний розвиток дітей дошкільного віку. Тому рекомендуються систематичні корекційні заняття з використанням технології БЗЗ.
References
Нигматуллина И.А. Коррекция речи и функционального состояния человека с применением метода биологически обратной связи по максимальной дыхательной аритмии сердца /
И.А.Нигматуллина, И.Р. Валитова // Материалы Второй
междунар. научно-практ. конф. «Педагогика, психология и
технологии инклюзивного образования», Казань, 20-21 марта 2014г. / Институт экономики, управления и права.– Казань : Изд-во «Познание», 2014. – С. 225–228.
Нигматуллина И.А. Использование арт-терапевтических
технологий в работе специалистов лекотеки с детьми, имеющими нарушения эмоционально-волевой сферы / И.А. Нигматуллина, Ф. Каримова // Проблеми сучасної психології :
зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка
НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –
Вип. 24. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – C. 469–
Нигматуллина И.А. Интерактивные технологии как средство формирования лексико-грамматических категорий
Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України
у детей с тяжелыми нарушениями речи / И.А. Нигматуллина, С.А. Тимофеева // Материалы Всероссийской с
международным участием научно-практической конференции молодых исследователей «Актуальные проблемы специальной педагогики и психологии». – Челябинск: Цицеро,
– С.147–151.
Сметанкин А.А. Оздоровительная дыхательная гимнастика с использованием метода БОС в школьнодошкольных учреждениях / А.А. Сметанкин // Метод.
реком. для медицинских и педагогических работников
школьно-дошкольных учреждений. – СПб., 2003.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.