Психологічні особливості емоційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
емоційний інтелект, емоційна сфера особистості, емоційна зрілість особистості, емоційна компетентність майбутніх фахівців соціономічних професій, інтегральна значуща властивість справжнього професіонала.Abstract
Автором констатовано, що емоційний інтелект є емоційною компетентністю, в тому числі емпатією, самоконтролем, самосвідомістю та ін. Зазначено, що необхідною умовою емоційного інтелекту є розуміння емоцій суб’єктом; кінцевим продуктом емоційного інтелекту є прийняття рішень на основі відображення й осмислення емоцій, які є диференційованою оцінкою подій, що мають особистісний сенс. Показано, що емоційний інтелект позитивно впливає на діяльність: чим вищий емоційний інтелект, тим успішніша діяльність. Встановлено, що він не є універсальним рецептом успішності. Узагальнено, що емоційна компетентність виступає інтегральною значущою властивістю справжнього професіонала, її можна і необхідно успішно розвивати з метою створення більш гармонійної Я-концепції фахівця. Зроблено висновок, що емоційний компонент є важливим у навчально-виховному процесі і необхідним для професійної психологічної підготовки майбутніх фахівців, тому шо сприяє формуванню їх загальної культури, емпатії, розумінню того, що в емоційній сфері закладено рушійні сили активного ставлення людини до життя, до різних видів її діяльності. Встановлено, що розвиток емоційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій сприятиме їхньому професійному становленню та особистісному вдосконаленню, актуалізації адаптивних здібностей, запобіганню «емоційного вигорання», гармонійному функціонуванню у соціумі, життєвим досягненням. Доведено, що емоційна компетентність передбачає цілісний прогресивний розвиток емоційної сфери особистості і представляє собою набір знань, умінь та навичок, які дозволяють адекватно діяти на основі обробки всієї інформації; вона збагачує досвід особистості, сприяє швидкому аналізу емоціогенних ситуацій, виступає умовою успішності людини в усіх сферах життя, відображає емоційну зрілість особистості, об’єднуючи в собі інтелектуальні і регулятивні складові психіки.
Ключові слова:
References
Андреева И.Н. Предпосылки развития эмоционального интеллекта // Вопросы психологии. – 2007. – № 5. – С. 57–65.
Гоулман Д. Эмоциональный интеллект на работе / Д. Гоулман; пер. с англ. А.П. Исаевой. – М. : «АСТ»: «АСТ МОСКВА»; Владимир : «ВКТ», 2010. – 476 с.
Есипова М.Е. Эмоциональный интеллект как фактор разрешения деловых конфликтов (на примере молодых специалистов) / М.Е. Есипова // Психология сегодня: сборник научных
статей 13-й Всерос. науч. – практ. конф., Екатеринбург, 20-21
апр. 2011 г. / Отв. за вып.А.М. Павлова; ФГАОУ ВПО «Рос. гос.
проф. – пед. ун-т».– Екатеринбург, 2011. – 268 с. – С.180–183.
Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер,
– 752 с.
Искандерова Ф.В. Эмоциональный интеллект как основа межличностного взаимодействия / Ф.В. Искандерова //
Вестник КАСУ. – Выпуск : Образовательные технологии. –
№1. – 2006. – С. 130–134.
Спасибенко С.Г. Эмоциональное и рациональное в социальной структуре человека / С.Г. Спасибенко // Соц.-
гуманитарные знания. – 2002. – № 2. – С. 109–125.
Goleman D. Emotional intelligence / D. Goleman. – New York,
– 352 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.