Психологічні особливості емоційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій

Authors

  • L.A. Onufriieva

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Keywords:

емоційний інтелект, емоційна сфера особистості, емоційна зрілість особистості, емоційна компетентність майбутніх фахівців соціономічних професій, інтегральна значуща властивість справжнього професіонала.

Abstract

Автором констатовано, що емоційний інтелект є емоційною компетентністю, в тому числі емпатією, самоконтролем, самосвідомістю та ін. Зазначено, що необхідною умовою емоційного інтелекту є розуміння емоцій суб’єктом; кінцевим продуктом емоційного інтелекту є прийняття рішень на основі відображення й осмислення емоцій, які є диференційованою оцінкою подій, що мають особистісний сенс. Показано, що емоційний інтелект позитивно впливає на діяльність: чим вищий емоційний інтелект, тим успішніша діяльність. Встановлено, що він не є універсальним рецептом успішності. Узагальнено, що емоційна компетентність виступає інтегральною значущою властивістю справжнього професіонала, її можна і необхідно успішно розвивати з метою створення більш гармонійної Я-концепції фахівця. Зроблено висновок, що емоційний компонент є важливим у навчально-виховному процесі і необхідним для професійної психологічної підготовки майбутніх фахівців, тому шо сприяє формуванню їх загальної культури, емпатії, розумінню того, що в емоційній сфері закладено рушійні сили активного ставлення людини до життя, до різних видів її діяльності. Встановлено, що розвиток емоційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій сприятиме їхньому професійному становленню та особистісному вдосконаленню, актуалізації адаптивних здібностей, запобіганню «емоційного вигорання», гармонійному функціонуванню у соціумі, життєвим досягненням. Доведено, що емоційна компетентність передбачає цілісний прогресивний розвиток емоційної сфери особистості і представляє собою набір знань, умінь та навичок, які дозволяють адекватно діяти на основі обробки всієї інформації; вона збагачує досвід особистості, сприяє швидкому аналізу емоціогенних ситуацій, виступає умовою успішності людини в усіх сферах життя, відображає емоційну зрілість особистості, об’єднуючи в собі інтелектуальні і регулятивні складові психіки.

Ключові слова: 

References

Андреева И.Н. Предпосылки развития эмоционального интеллекта // Вопросы психологии. – 2007. – № 5. – С. 57–65.

Гоулман Д. Эмоциональный интеллект на работе / Д. Гоулман; пер. с англ. А.П. Исаевой. – М. : «АСТ»: «АСТ МОСКВА»; Владимир : «ВКТ», 2010. – 476 с.

Есипова М.Е. Эмоциональный интеллект как фактор разрешения деловых конфликтов (на примере молодых специалистов) / М.Е. Есипова // Психология сегодня: сборник научных

статей 13-й Всерос. науч. – практ. конф., Екатеринбург, 20-21

апр. 2011 г. / Отв. за вып.А.М. Павлова; ФГАОУ ВПО «Рос. гос.

проф. – пед. ун-т».– Екатеринбург, 2011. – 268 с. – С.180–183.

Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер,

– 752 с.

Искандерова Ф.В. Эмоциональный интеллект как основа межличностного взаимодействия / Ф.В. Искандерова //

Вестник КАСУ. – Выпуск : Образовательные технологии. –

№1. – 2006. – С. 130–134.

Спасибенко С.Г. Эмоциональное и рациональное в социальной структуре человека / С.Г. Спасибенко // Соц.-

гуманитарные знания. – 2002. – № 2. – С. 109–125.

Goleman D. Emotional intelligence / D. Goleman. – New York,

– 352 p.

How to Cite

Onufriieva, L. (2019). Психологічні особливості емоційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p