Експериментальна верифікація комплексної мультимодальної психокорекції дитячої гіперактивності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
гіперактивність, гіперактивний розлад з дефіцитом уваги (ГРДУ), імпульсивність, дефіцит уваги, психологічний супровід, комплексний підхід, мультимодальна комплексна психокорекція, психоедукація.Abstract
У статті актуалізовано проблему психологічної корекції гіперактивності як розладу поведінки в дітей дошкільного віку. На основі аналізу досліджень зарубіжних і вітчизняних фахівців різних галузей охарактеризовано психологічні особливості розвитку гіперактивних дітей, на подолання і компенсацію яких спрямовані різноманітні методи психологічної корекції. Обґрунтовано діагностичні критерії та окреслено продуктивні психологічні методи раннього діагностування гіперактивності у дітей. Виокремлено методологічні підходи й обґрунтовано формат особливих умов, створених для ефективної підготовки дітей з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги до навчання в школі. Узагальнено відомі дослідження і програми психокорекції гіперактивності дошкільників. Аргументовано необхідність здійснення комплексного підходу до виховання і навчання гіперактивних дошкільників, розкрито зміст основних напрямів комплексної мультимодальної програми корекції та психологічного супроводу дітей з гіперактивним розладом і дефіцитом уваги в процесі виховання і навчання. З урахуванням ключових ознак когнітивних, емоційних і поведінкових порушень дітей старшого дошкільного віку з гіперактивним розладом і дефіцитом уваги (обсяг, стійкість і продуктивність уваги, рівень самооцінки, імпульсивність, схильність до агресивної й асоціальної поведінки) було здійснено експериментальну верифікацію впровадженої авторкою програми комплексної мультимодальної психокорекції гіперактивних дітей, яка поєднувала роботу психолога дошкільного закладу з психоедукацією та професійним супроводом вихователів, батьків і медиків.
References
Брязгунов И.П. Непоседливый ребенок, или все о
гиперактивных детях / И.П. Брязгунов, Е.В. Касатикова. –
М. : Изд-во Института психотерапии, 2001. – 96 с .
Лютова Е.К. Шпаргалка для взрослых: психокоррекционная работа с гиперактивными, агрессивными, тревожными
и аутичными детьми / Е.К. Лютова, Г.Б. Монина. – М. : Генезис, 2002. – 192 с.
Моніна Г. Робота з гіперактивними дітьми / Г. Моніна //
Психолог. бібліотека: науково-виробниче видання. – 2005. –
№ 9. – С. 102–114.
Романчук О. Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги. Практичне керівництво / Олег Романчук. – Львів : Крео, 2008. – 323 с.
Сиротюк А.Л. Синдром дефицита внимания с гиперактивностью / А.Л. Сиротюк. – М. : ТЦ Сфера, 2003. – 125 с.
Суковський Є. Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги у дітей: порадник для батьків / Є. Суковський. – Львів : Колесо,
– 144 с.
Халецкая О.В. Минимальная дисфункция мозга в детском
возрасте / О.В. Халецкая, В.Д. Трошин. – Нижний Новгород, 1995. – 129 с.
Яременко Б.Р. Дисфункции головного мозга у детей /
Б.Р. Яременко, А.Б. Яременко, Т.Б. Горяинова. – СПб. : Салит – Медкнига, 2002. – 128 с.
Barkly R.A. Hyperactive children: A handbook for diagnosis
and treatment / R.A. Barkly. – N.Y., London, 1997. – 84 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.