Методика «Самоефективність у майбутній організації»: опис та рекомендації до застосування
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
самоефективність, організація, студент, організаційна самооцінка, спрямованість активності, когнітивно-поведінковий підхід, майбутня професійно-управлінська діяльність.Abstract
Стаття присвячена опису авторської методики «Самоефективність у майбутній організації». Методику розроблено в рамках дослідження психологічної готовності студентів технічних університетів до майбутньої професійно-управлінської діяльності. Встановлено, що ця методика дає можливість дослідити очікування студента щодо його майбутньої діяльності в колективі організації, зокрема його думки про себе, відчуття, поведінку, як члена майбутнього колективу. Зроблено висновок, що одним із ефективних підходів щодо побудови методики та інтерпретації результатів є когнітивно-поведінковий підхід щодо розуміння поведінки людини. Когнітивно-поведінковий підхід є одним із сучасних підходів, який дає можливість дослідити очікування людини щодо себе та інших людей через взаємозв’язок її думок, почуттів і поведінки. Встановлено, що дана методика дає можливість виявити особливості спрямованості активності студента в майбутній організації, виявити його позицію в майбутній організації. Вперше виділено у цій методиці поняття «організаційна самооцінка» та рівні організаційної самооцінки, а саме: неадекватно-завищений, адекватний, неадекватно-занижений. Зазначена методика може бути застосована для студентів при проведенні психологічного консультування, спрямованого на психологічну підготовку до майбутньої професійно-управлінської діяльності, при приведенні практичних занять психолого-педагогічного циклу, а також при підборі персоналу.
References
Бандура А. Теория социального научения / А. Бандура. –
СПб. : Евразия, 2000. – 320 с.
Бек А. Когнитивная терапия депрессии / А. Бек, А. Раш,
Б. Шо, Г. Эмери // Cognitive Therapy of depression. – СПб. :
Питер, 2003. – 304 с.
Вестбрук Д. Вступ у когнітивно-поведінкову терапію /
Д. Вестбрук, Дж. Кірк, Г. Кеннерлі; Український інститут Когнітивно-поведінкової терапії // Свічадо. – Львів. –
– 410 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.