Особливості розвитку інтересу до психологічних знань у майбутніх педагогічних працівників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
особистість, мотивація, пізнавальний інтерес, психологічні знання, структура інтересів, методичні засоби, розвиток інтересу, інтерактивне навчання, професійне зростання.Abstract
Розглядається проблема цілеспрямованого розвитку пізнавального інтересу до психології в студентів педагогічних вищих навчальних закладів у контексті їх особистісного самопізнання та саморозвитку. Дається характеристика інтерактивному навчанню, що базується на взаємодії людей у процесі пізнання і є потужним засобом активізації пізнавальних інтересів молоді. Проаналізовано, що інтерактивні методи навчання передбачають організацію групової діяльності молоді для розв’язання проблем професійного змісту. Аналізуються результати емпіричного дослідження структури інтересів студентської молоді та окреслюються методичні засоби розвитку прагнення до засвоєння психологічних знань майбутніх педагогічних працівників. Аналіз отриманих результатів свідчить, що застосування інтерактивних методів викладання психологічних дисциплін є важливим для формування пізнавальної мотивації майбутніх педагогів, яка забезпечує ефективність їх професійного зростання. Навчальна діяльність із застосуванням інтерактивних методів дозволяє залучити майбутніх спеціалістів до взаємодії у розв’язанні професійно значущих ситуацій, створює умови для підвищення мисленнєвої активності кожного та сприяє формуванню орієнтації студентів на досягнення результату у колективі. Звертається увага на те, що активізація пізнавальної мотивації у сфері психологічних знань може бути суттєво підвищена завдяки врахуванню інших, уже сформованих інтересів студентської молоді. Подальший пошук можливостей застосування інтерактивних методів у ході лекційних, практичних і лабораторних занять з психології на основі взаємозв’язку таких мотиваційних утворень може стати запорукою підвищення інтересу студентів до цього навчального предмета та усвідомлення його необхідності для подальшого професійного саморозвитку педагога.
References
Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности / В.Г. Асеев. – М. : Мысль, 1976. – 158 с.
Бадмаев Б.Ц. Методика преподавания психологии / Борис
Циренович Бадмаев. – М. : Владос, 1999. – 304 с.
Балаев А.А. Активные методы обучения / А.А. Балаев. – М. :
Профиздат, 1996. – 96 с.
Вергасов В.М. Активизация познавательной деятельности
студентов в высшей школе / В.М. Вергасов. – К. : Вища школа, 1986. – 175 с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер,2003. – 512 с.
Исследование проблем молодежи в ГДР / [ред. А.В. Северцев]. – М. : Прогресс, 1976. – С.405–444.
Малихін О.В. Методика викладання у вищій школі /
О.В. Малихін, І.Г. Павленко, О.О. Лаврентьєва, Г.І. Матукова. – Київ : КНТ, 2014. – 262 с.
Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи / Л.Г. Подоляк,
В.І. Юрченко. – К. : Каравела, 2008. – 352 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.