Корекція соціально-психологічних проблем розвитку готовності майбутніх лікарів до попередження конфліктів на заняттях з професійної іноземної мови
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%25pKeywords:
соціально-психологічні проблеми, готовність, попередження конфліктів, студенти-медики, заняття з іноземної мови, корекція.Abstract
У результаті здійсненого аналізу літературних джерел і власного досвіду автора викладання в медичному ВНЗ визначено основні соціально-психологічні проблеми розвитку готовності студентів-медиків до попередження конфліктів та продуктивної взаємодії: несприятливого соціального «фону» професійної діяльності лікарів через втрату в суспільстві престижу професії медичного працівника (низьку офіційну заробітну плату медиків; зростання кадрового дефіциту; порушення доступності медичної допомоги для населення); кількісне перевантаження студентських груп (дефіцит індивідуальних контактів з викладачами, їх діалогу зі студентами на навчальних заняттях та у неформальній ситуації, без зворотного зв’язку і без обговорення проблеми в діалозі зі студентами); відсутність проведення активного соціально-психологічного навчання. Визначено, що у межах саме соціально-психологічного навчання є можливим формування уявлень студентів-медиків про себе як рівноправних суб’єктів взаємодії в діаді «лікар-пацієнт», розвиток умінь і навичок, а також особистісних якостей, необхідних майбутнім лікарям для конструктивної взаємодії з пацієнтом. Автором запропоновано на заняттях з іноземної мови, які несуть переважно комунікативний характер, організовувати взаємодію студентів з елементами соціально-психологічного навчання та розвитку основних компонентів структури готовності до попередження конфліктів і безконфліктної взаємодії (мотиваційного, когнітивного, конативного, емоційного, комунікативного, тощо). У статті наведено приклади викладання професійно спрямованої іноземної мови, взаємодії студентів та виконання психологічних вправ на заняттях, із поясненням, до якого компонента відноситься кожне завдання.
References
Бондаренко О. Ф. Психологічні особливості сучасної студентської молоді та проблеми професійної підготовки психологів-практиків / О. Ф. Бондаренко // Практична психологія та соціальна робота. – 2003. – № 4. – С. 8–11.
Борисюк А. С. Прогностична модель професійної підготовки лікаря-психолога / А. С. Борисюк // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. С.
Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки. – К. : Міленіум, 2003. – Т. І, ч. 10. – С. 75–77.
Ващенко І. В. Конфлікти : сучасний стан, проблеми та напрямки їх вирішення в органах внутрішніх справ : монографія / Ірина Володимирівна Ващенко. – Х. : ОВС, 2002. – 256 с.
Вітенко І. С. Особливості сучасної психологічної підготовки лікарів в Україні / І. С. Вітенко // Актуальні проблеми
післядипломної підготовки лікарів : тези доп. – К. [Б. в.],
– С. 23–24.
Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к
деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Мн. :
Изд-во БГУ, 1976. – 165 с.
Карамушка Л. М. Психологія управління конфліктами в організації (на матеріалі освітніх організацій) : монографія /
Л. М. Карамушка, Т. М. Дзюба. – К. : Наук. світ, 2009. – 268 с.
Кобзар О. Б. Система навчального процесу в медичному
вузі / О. Б. Кобзар. – К. : СТИЛОС, 1997. – 242 с.
Магазаник Н. А. Искусство общения с больными / Н. А. Магазаник. – М. : Медицина, 1991. – 112 с.
Максименко С. Д. Синдром емоційного та професійного вигорання у лікарів / С. Д. Максименко, Н. Ю. Максимова //
Здоров’я України : медична газета (спеціалізоване видання
для лікарів). – 2007 – № 23 / 1. – 68 с.
Пасічник І. П. Проблеми формування професійного іміджу
майбутнього лікаря / І. П. Пасічник // Кредитно-модульна система організації навчального процесу у вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладах України на новому етапі :
матеріали Х ювілейної Всеукраїнської навчально-наукової
конференції з міжнародною участю. – Тернопіль, 18-19 квітня
р. – Тернопіль, 2013. – Ч. 2. – С. 611-613.
Скок А. Г. Комунікативна толерантність викладача вищого
навчального закладу / А. Г. Скок// Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Інституту психології імені Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки. – К. : Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2005. – Т. 1.,
Ч. 15. – С. 113–117.
Ташлыков В. А. Психология лечебного процесса / В. А. Ташлыков. – М. : Медицина, 1984. – 191 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.